معاون فناوری اطلاعات دادگستری یزد مطرح کرد؛

اهتمام دادگستری یزد در شفافیت فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان یزد از اهتمام دستگاه قضایی استان در ارتباط با شفافیت فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، سعیدرضا پارساییان با اشاره به هفت ماموریت ابلاغ شده در سند تحول قضایی اظهار داشت: بر اساس مبانی سند تحول قضایی ماموریت شماره یک رسیدگی به تظلمات، تعدیات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومت است که اولین چالش در این مورد غیر متقن بودن برخی از آرای قضایی است، از عوامل ذکر شده نقص در زیرساخت‌های موثر برای صدور آرا و تصمیمات متقن است، از راهبردهایی که در آن ذکر شده، ایجاد شفافیت در فرایند رسیدگی به پرونده‌های قضایی است.

وی تصریح کرد: در سند تحول قضایی چالش‌ها همراه با راهکارهای ارائه شده و برای آنکه مشخص باشد استان‌ها چه مواردی را می‌توانند انجام دهند، راهکار شماره یک اعلام عمومی اوقات رسیدگی به جلسات علنی دادگاه و ضرورت دلایل برگزاری علنی دادگاه در دادنامه در راستای قوانین و مقررات مرتبط است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان یزد اظهار داشت: در راستای اجرای ماموریت شماره یک سند تحول قضایی و اجرایی شدن راهکار اتقان آرا دادگستری استان یزد، برخی از جلسات رسیدگی اعم از حقوقی و کیفری به صورت عمومی برگزار می کند. در این ارتباط اولین جلسه دادگاه به صورت علنی، با اتخاذ تدابیر لازم در استان برگزار شده است.

پارساییان در رابطه با پرونده های کثیرالشاکی عنوان کرد: یکی از این پرونده ها که شش متهم داشت به صورت علنی در دادگاه با حضور برخی از طلاب حوزه علمیه، کارآموزان مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه و برخی از اقشار مردم بر اساس موازین تعریف شده با رعایت قوانین آیین دادرسی کیفری برگزار شد.

وی در رابطه با بازخوردهای برگزاری جلسات علنی دادگاه ابراز کرد: طبق ارزیابی و نظر سنجی از بازخوردهای برگزاری جلسات دادگاه، حضور برخی مردم در دادگاه‌ها برای آنکه مبانی رسیدگی قضایی را مشاهده کنند، در این امر موثر بوده است..

پارساییان عنوان کرد: اهتمام دستگاه قضایی یزد در شفافیت فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و اتقان آرا مورد تاکید رئیس کل دادگستری استان یزد است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..