«شکرانه‌ی انار عقدا» برگزار می‌شود

ویژه برنامه‌ی «شکرانه‌ انار عقدا» و نمایشگاه فصلی دستاوردهای کشاورزی و اقتصادی روستاییان اردکانی به شکرانه‌ی برداشت انار در بخش تاریخی عقدا طی دو روز در روستای سروعلیای شهرستان اردکان یزد برگزار می‌شود.

«محسن طالعی» بخشدار عقدا با اشاره به برنامه‌های این ویژه برنامه تصریح کرد: سعی داریم به مناسبت‌ فصل برداشت انار در این بخش ارزشمند و همزمان با روز دانش‌آموز، ویژه برنامه‌ای را با عنوان «شکرانه‌ انار بخش‌ عقدا» طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ آبان‌ ماه برگزار کنیم.

وی افزود: در این برنامه، نمایشگاهی از آثار و تولیدات روستاییان، محصولات غذایی و کشاورزی، بازی‌های بومی محلی، مسابقات ورزشی و دستاوردهای کارگروه اقتصاد مقاومتی که به همت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در شهرستان اردکان در حال انجام است، نیز دایر می شود که در این دو روز از ساعت ۸ تا ۱۷ برای بازدید هموطنانی که کارت واکسیناسیون کرونا داشته باشند، برپاست.

طالعی خاطرنشان کرد: برگزاری ویژه برنامه این جشنواره صبح روز جمعه ۱۴ آبان از ساعت ۹ تا ۱۲ با حضور مقامات کشوری و استانی به همراه ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری و سنتی برگزار می‌شود و نمایشگاه نیز از روز پنجشنبه ۱۳ آبان در محل کوچه باغ تاریخی روستای سروعلیا بخش عقدا تا روز جمعه دایر خواهد بود.

وی با بیان این که این برنامه در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: روستاییان بخش عقدا برای ارایه محصولات خود به ویژه انار و مشتقات تولیدی آن در این برنامه حضور خواهند داشت.

وی بخش دیگر این برنامه‌ی فرهنگی اقتصادی را برپایی جشنواره عکاسی از بخش عقدا و انارستان‌های این بخش تاریخی عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان به عکاسی نیز می‌توانند در زمان برگزاری این برنامه به ثبت تصاویر از ویژه‌برنامه‌ها و نمایشگاه‌ برپا شده و برداشت انار در باغات بخش عقدا بپردازند و در جشنواره عکاسی «انارستان‌ عقدا» نیز شرکت کنند.

بخشدار عقدا در پایان با بیان این که عکس‌های برتر این جشنواره به ترتیب اول تا سوم حائز جوایز نقدی پنج، سه و ۱.۵ میلیون تومانی خواهند شد، یاداوز شد: علاقه مندان سراسر کشور برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه می‌توانند به صفحه مجازی با آدرس https://t.me/joinchat/e۵JmrgjeWZ۸۰NjY۰ مراجعه کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..