بررسی پرونده‌های مشاغل سخت و زیان در استان یزد

پرونده ۲۱۰۹ پروند مشاغل سخت و زیان آور در استان یزد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوز سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در نشست با مدیریت روابط کار و بازرسان این حوزه، مسائل پیرامون بازرسی کار، سخت و زیان آور، حوادث کار و … را مورد بررسی قرار داد.

عماد تشکری با اشاره به کار جهادی بازرسان کار این استان افزود: با تلاش همکاران در هفت ماه نخست سال جاری ۳۰ کمیته مشاغل سخت و زیان آور در استان تشکیل شده که ۲۱۰۹ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بررسی این تعداد پرونده یک رکورد در استان محسوب می‌گردد ادامه داد: با تلاش‌های مستمر همکاران زمان رسیدگی پرونده‌های سخت و زیان آور به شدت کاهش یافته به طوری که زمان رسیدگی از ۹ ماه و بعضا یکسال به زیر سه ماه رسیده است که جا دارد از تلاش‌های همکاران تقدیر و تشکر کنم.

تشکری همچنین با تاکید بر اینکه در سال جاری ۵ جلسه تجدید نظر در مرکز استان تشکیل شده که به ۳۱۷ پرونده رسیدگی شده است خاطر نشان کرد: در حوزه بازرسی کار با توجه به اینکه استان یزد صنعتی است و واحد‌های بزرگ و کوچک معدنی و صنعتی در آن زیاد است این اداره کل از کمبود نیرو و امکانات به خصوص در این حوزه در مضیقه است.

وی همچنین با بیان اینکه مسائلی، چون حقوق و مزایای کارگران، رعایت مسائل ایمنی و حفاظت فنی از خطوط قرمز بازرسان باید باشد تصریح کرد: تعامل ما با کارفرمایانی که احتمالا این مسائل را رعایت نمی‌کنند باید در حد فرصت دادن برای برطرف کردن نواقص ایمنی باشد؛ چرا که سلامت و معیشت کارگران در گرو رعایت نکات ایمنی و فنی است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..