آخرین قطعات پازل انتقال پساب یزد کامل شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد از کامل شدن یکی از طرح‌های منحصر به فرد انتقال پساب کشور در این استان خبر داد.

«محمدمهدی جوادیان زاده» ضمن اعلام این خبر گفت: موضوع چندین ساله مورد بحث پساب و انتقال آن به محل مصرف و استفاده مجدد از آن یکی از بحث‌های مهمی بوده که در اکثر استان‌های کشور از جمله استان یزد به طور جدی پیگیری می‌شده که خوشبختانه با کمک بخش خصوصی این مهم در استان یزد، در حال سرانجام است.

وی با بیان این که طرح پساب یزد مانند قطعات پازل باید کامل می‌شد، گفت: در چندسال گذشته تصفیه خانه تکمیلی که تصفیه مجدد پساب را برعهده دارد به طور کامل وارد مدار بهره برداری شده بود و خط انتقال ۱۰۰ کیلومتری هم که باید پساب را انتقال دهد به پایان رسیده است و منتظر تکمیل این پازل بودیم که امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده و شروع به کار سه ایستگاه پمپاژ و یک مخزن مقسم پنج هزار مترمکعبی که باید در ابتدای خط ایجاد شود در زمان مناسب به بهره برداری کامل برسد.

این مسئول با اشاره به این که با تکمیل زیرساخت این طرح، بحث انتقال پساب را درسطح استاندارد بسیار بالایی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: تصفیه مجدد پساب و انتقالش با این مسافت یکی از طرح‌های نمونه درکشور است.

به گفته‌ی جوادیان‌زاده، ۳۰ درصد فاضلاب شهر یزد جمع آوری و بوسیله تصفیه خانه ایجاد شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان، تصفیه و پساب حاصل از آن جهت استفاده مجدد در صنایع مورد استفاده است.

وی اظهار کرد: با هدف استفاده بهینه از پساب در واحدهای صنعتی استان، به دنبال ایجاد خط سبزآبرسان و جایگزینی پساب برای صنایعی که از آب باکیفیت استفاده می‌کنند، هستیم تا از این پساب به بهترین نحو استفاده شود.

به گفته‌ی وی، این امر در راستای کمک به تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی و تامین آب شرب پایدار برای استان انجام می شود و در این زمینه با حوزه معاونت عمرانی و اقتصادی استانداری و صنایع ذیربط در حال مذاکره هستیم.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، جوادیان زاده با بیان اینکه طرح خط سبز، طرحی مترقی و بسیارخوب است، ابراز امیدواری کرد با همکاری صنایع منتخب منطقه، این طرح هرچه سریعتر به مرحله اجرا برسد و شهروندان یزدی از آن منتفع شوند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..