استاندار یزد:

انتقال آب به یزد یک طرح تمدنی است

استاندار یزد: استان یزد در حال حرکت در مسیر تکمیل چرخه تولید، از استخراج سنگ آهن تا تولید ورق و صنایع پایین دستی است.

به گزارش یزدی نیوز مهران فاطمی در نشست مشترک با تقی نبئی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: برای اولین بار در حکم انتصاب استاندار، با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه‌ای استان یزد، دو محور گردشگری و معدن برجسته شده است، بنابراین مسئله معدن برای ما یک اولویت اساسی محسوب می‌شود.

وی استراتژی و راهبرد اساسی استان یزد در بحث معادن را تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی عنوان کرد و افزود: استان یزد در حال حرکت در مسیر تکمیل چرخه تولید، از استخراج سنگ آهن تا تولید ورق و صنایع پایین دستی است.

استاندار یزد اظهار داشت: مردم استان از حجم عظیم برداشت از معادن و به دنبال آن تخریب زیست محیطی و مشکلات خاص آن و همچنین عدم انجام مسئولیت‌های اجتماعی معادن گلایه دارند.

فاطمی ادامه داد: تامین آب، استان مهمترین مسئله مهم و اساسی یزد و لازمه توسعه این استان است، بنابراین شورای عالی معادن می‌تواند به تجمیع مسئولیت‌های اجتماعی معادن و هدایت آن برای تامین آب استان کمک کند.

وی با بیان اینکه با حل مسئله آب، چالش جدی غیرقابل مدیریت در استان نخواهیم داشت، تصریح کرد: آب برای یزد، صرفا یک طرح عمرانی نیست بلکه یک طرح تمدنی است و در واقع تمدن نوین و جدید یزد بر پایه آب انتقالی به یزد شکل می‌گیرد.

استاندار یزد با بیان اینکه یزد، دومین استان معدنی و اولین استان با تنوع زیاد مواد معدنی در کشور است، خواستار تصویب مشارکت جدی معادن در طرح انتقال آب یا تعیین راهکار‌های آن برای مشارکت در این طرح شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..