چالش جدی برای تداوم جذب گردشگران به یزدچیست؟

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان این که کمبود فضای اقامتی یک چالش جدی برای تداوم رشد جذب گردشگران به استان است، از تدوین برنامه‌های توسعه زیرساخت های اقامتی در سال اقدام و عمل در برنامه اقتصاد مقاومتی خبر داد.

 "محمدمهدی شرافت" با اشاره به رشد بسیار خوب استان یزد در جذب گردشگران به ویژه گردشگران خارجی، اظهار کرد: به طور میانگین در سه سال گذشته، هر ساله شاهد ۸۰ درصد رشد حضور گردشگران خارجی در این استان بوده‌ایم که این رشد، یزد را از این نظر در صدر استان‌های کشور قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمبود فضای اقامتی به عنوان یک چالش جدی برای تداوم رشد جذب گردشگران تبدیل شده لذا این اداره کل در قالب یک برنامه پنج ساله و در کمیته هتلینگ اقتصاد مقاومتی، طرح‌های ویژه و اجرایی برای جبران این کمبود تدوین کرده است که با توجه به هماهنگی کامل بین بخش خصوصی و نهادهای حاکمیتی و ادارات به سرانجام خواهد رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی استان افزود: بهره‌برداری بهتر از امکانات هتل‌|ها و مراکز اقامتی موجود با آموزش، تغییرات مدیران داخلی هتل‌ها، مدیریت زمان همایش‌های کشوری و بین المللی اولین برنامه این اداره کل در راستای رفع این مشکل بوده است.

وی ادامه داد: همچنین تداوم برنامه‌های ساخت هتل‌های سنتی، ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی به عنوان امتیاز خاص و برتر این استان، شناسایی ظرفیت‌های قابل تبدیل به مرکز اقامتی چون خوابگاه‌های دانشجویی و فضاهای بلااستفاده در سایر بخش‌ها، دومین برنامه جدی برای پاسخگویی کوتاه مدت به نیاز به گسترش فضای اقامتی در استان بوده است.

شرافت خاطرنشان کرد: توسعه هتل‌های موجود و ارتقای کیفیت و رتبه آنها یک برنامه میان مدت است که امیدواریم تا پایان سال ۹۶، شاهد افزایش تعداد تخت‌ها و نیز تبدیل چهار هتل یزد به هتل پنج ستاره باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بلند مدت نیز چند هتل بزرگ و پنج ستاره در دست اقدام است که بین سه تا پنج سال آینده به خدمت صنعت گردشگری استان در خواهند آمد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..