پرداخت غیرمستقیم، شیوه نوین رسانه در مبارزه با مواد مخدر

نشست کارشناسی شیوه‌های پرداخت به موضوع مقابله با اعتیاد به مواد مخدر با حضور جمعی از مدیران و برنامه سازان صدا و سیمای یزد در این مرکز برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز در این نشست خانم وفائیان کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به تبیین نقش رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب در مقابله با معضل اعتیاد به مواد مخدر پرداخت.

این کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گفت: صدا و سیما باید با توجه به این که اکثریت مخاطبان غیرمعتاد هستند روی مقوله پیشگیری از اعتیاد، بیشتر از سایر موضوعات کار کند.

وی با اشاره به پژوهش‌های انجام شده افزود: حدود ۸۰ درصد از دانشجویان دانشگاه یزد اعلام کرده اند فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های صدا و سیما روی دیدگاه آن‌ها در خصوص مواد مخدر و معضل اعتیاد تاثیرگزار بوده است و از همین رو صدا و سیما باید همچنان نقش خود را حفظ کند.

کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر از هر نوع که باشد ناشی از نیاز افراد به سیستم پاداش مغزی و دریافت نتایج لذت بخش آن است و از همین رو رسانه‌ها باید با برنامه‌های مختلف افراد جامعه را تشویق کنند که از جایگزین‌ها استفاده کنند.

وفائیان گفت: در این زمینه هر برنامه‌ای که باعث شود جوانان نیاز‌های روحی و روانی خود را از طرقی غیر از اعتیاد برطرف کنند می‌تواند راهگشا باشد.

این کارشناس افزود: باید به خانواده‌ها و جوانان شیوه‌های مقابله با سرخوردگی‌ها و شکست‌ها آموزش داده شود تا مواد مخدر دیگر جایگزینی برای حل مشکلات افراد جامعه نباشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..