معاون فرماندهی انتظامی یزد تاکید کرد؛

نقش کلیدی رسانه‌ها در تقویت مهارت‌های زندگی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: با بیان این‌ که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از دو مبحث کلی نداشتن اطلاعات و آگاهی و مهارت‌های زندگی است، افزود: رسانه‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت خود، افراد جامعه را بیش از پیش به سمت تقویت و آموختن مهارت‌های زندگی سوق دهند.

سرهنگ «محمدرضا مزیدی» با اشاره به اینکه افزایش مهارت های زندگی، کنترل خشم، تقویت و نهادینه کردن فرهنگ تاب‌آوری از جمله مهارت های بسیار مهم در زندگی افراد است اظهار کرد:‌ با اقدامات آموزش همگانی و مشاوره ای می توان برخی از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، نابسامانی‌های خانوادگی، بیکاری و مواد مخدر را در جامعه کاهش داد.

وی شهرنشینی و مدرنیزه شدن را زمینه بروز آسیب‌هایی همچون نزاع، درگیری و خشونت در جامعه عنوان کرد و گفت: تبعات شهرنشینی باعث افزایش مسائلی نظیر درگیری‌ ها و اختلافات نیز شده است.

مزیدی با تاکید بر ارتقای سطح مهارت‌های زندگی افراد، اظهارکرد:‌ نهادینه کردن این موضوع باعث افزایش قدرت تاب آوری و کنترل خشم و در نهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امنیت در نگاه جامعه محوری ناجا یک تولید جمعی است، تصریح کرد: مشارکت مردم در تولید امنیت بسیار مهم و اثرگذار است.

این استاد دانشگاه و دکترای علوم ارتباطات با بیان این‌ که بسیاری از آسیب ‌های اجتماعی ناشی از دو مبحث کلی نداشتن اطلاعات و آگاهی و مهارت‌های زندگی نظیر فرزند پروری، همسرداری و مهارت ارتباط است، افزود: رسانه‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت خود، افراد جامعه را بیش از پیش به سمت تقویت و آموختن مهارت‌های زندگی سوق دهند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر جامعه ما دچار احساس فقر است، تصریح کرد: این احساس متاثر از جنگ نرم نظام سرمایه‌داری غربی است که در قالب جنگ نرم در کشور ما فعالیت می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس، مزیدی در پایان با بیان اینکه جنگ نرم، اعتقادات مذهبی مردم را با طرح شبهاتی زیر سوال می‌برد، خاطرنشان کرد: برای حل این مسئله باید از ظرفیت جوانان نخبه، متعهد و انقلابی نیز به عنوان افسران جنگ نرم استفاده شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..