۲۰ هزار پرونده قضایی در استان یزد الکترونیکی شد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری قریب به ۲۰ هزار فقره پرونده بدون کاغذ و به صورت الکترونیکی در سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی دادگستری استان یزد ثبت شد.

به گزارش یزدی نیوز ، غلامعلی دهشیری در نشست فناوری اطلاعات دادگستری یزد اظهار داشت: دراجرای سند تحول قضایی، امید است در آینده نزدیک تمامی ظرفیت‌های نوین فناوری و الکترونیکی شدن ارائه خدمات قضایی با هدف افزایش رضایت مراجعان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

این مقام قضایی اظهار داشت: با پیگیری و نظارت جدی جهت اجرایی نمودن الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی، آسیب‌های ناشی از بین رفتن اوراق پرونده‌های کاغذی به دلایل مختلف کلاً منتفی می‌شود.

وی با تاکید بر نقش این اقدام در بهبود عملکرد دستگاه قضا اظهار داشت: تلاش‌های لازم در مجموعه دادگستری استان یزد در جهت برگزاری جلسات الکترونیک با جدیت در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر اکثر قراردادهای وکلا، نظرات کارشناسی و لوایح و حتی جلسات دادرسی به صورت تماماً الکترونیک در حال ثبت است.

دهشیری تصریح کرد: در ارتباط با اوراقی که به صورت کاغذی ارائه می‌شود از جمله نتایج استعلامات، مکاتبات، لوایح و غیره در اکثر حوزه‌های قضایی واحد اسکن راه‌اندازی و نسبت به اسکن و ثبت سیستمی این اوراق اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی صرفه‌جویی در وقت و هزینه اصحاب پرونده و جلوگیری از رفت و آمدهای غیرضروری را از دیگر اهداف هوشمندسازی فرآیند قضایی دانست و عنوان کرد: طرفین پرونده و وکلای آنها می‌توانند با استفاده از نام کاربری و رمز شخصی که در زمان ثبت نام ثنا دریافت کنند از درگاه ملی قوه قضائیه به نشانی eadl.ir روند رسیدگی به پرونده خود را به صورت کلی مشاهده و دنبال کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای استفاده از کاغذ در شعبات با الکترونیکی شدن رسیدگی‌ها علاوه بر حذف کاغذ و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توان شاهد کاهش محسوس مراجعات فیزیکی اصحاب پرونده، پیشگیری از اطاله دادرسی و منظم‌تر شدن رسیدگی‌های بود.

وی بر التزام به سیاست‌های کلی قوه قضائیه در استفاده و بهره‌مندی از علوم روز در رسیدگی به پرونده‌های قضایی تأکید کرد و ابراز داشت: با ارائه خدمات به صورت آسان، سریع، شفاف و همراه با کرامت بیشتر و تحقق رسیدگی بدون دغدغه در پرونده‌های قضایی، افزایش رضایت‌مندی مراجعین به دستگاه قضایی رقم می‌خورد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..