وکیل کارگران بازداشتی شرکت سنگ آهن بافق:

حکم شلاق و زندان برای کارگران معترض بافقی

وکیل کارگران بازداشتی اعتراضات شرکت سنگ آهن بافق از صدور حکم شلاق و زندان برای کارگران معترض خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد علی جداری فروغی وکیل کارگران بازداشتی اعتراضات شرکت سنگ آهن بافق در گفتگو با با خبرنگار«بافق فردا» اظهار داشت:  به شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری ۲ یزد مراجعه کردم و نسخه ای از دادنامه های صادره در مورد موکلین را دریافت کردم ریاست شعبه موکلین را ازبرخی اتهامات وارده در کیفر خواست تبرئه کرد. که جای تشکر و امتنان دارد.
وی افزود: در صورت اثبات برخی از آنها موکلین باید سالها زندانی می شدند. که خوشبختانه با اقدامات مذکور به طور کلی رد اتهام شده است.
فروغی ادامه داد: در دادنامه اول صادره موکل محمد حسن تشکری با استناد به مواد ۵۵۴ و ۶۱۸ از قانون مجازات مصوبه ۷۵ به تحمل ۱۱ ماه زندان تعلیقی و ۵۰ ضربه شلاق تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شده است.
متهم ردیف دوم نیز به ۴ ماه حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شد. در دادنامه دوم هفت نفر دیگر از کارگران با استناد به ماده ی ۱۱۸ قانون مجازات به تحمل ۷ ماه حبس تعلیقی و ۳۰ ضربه شلاق تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شده اند.
جداری فروغی وکیل کارگران اظهار داشت: رای صادره ظرف مدت بیست روز قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان یزد است و من همچنان معتقدم از نظر حقوقی کارگران مرتکب هیچ جرمی نشده اند و امیدورام دادگاه تجدید نظر همین احکام تعلیقی غیر قابل اجرا شکسته شود و حکم تبرئه کارگران صادر گردد.

گفتنی است اعتراضات و اعتصاب های یک سال قبل توسط کارگران در خصوص خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در استان یزد علاوه بر چند روز تعطیلی شرکت، تعدادی از کارگران بازداشت شدند.

بخش نظردهی بسته شده است..