کارگران ابرکوهی صاحب هیئت ورزشی شدند/لزوم تکمیل زیرساخت‌های ورزشی کارگران

هیئت ورزشی کارگران شهرستان ابرکوه به منظور استعداد یابی، بالا بردن سطح مهارت‌های ورزشی و همچنین ایجاد انگیزه در جامعه هدف تشکیل شد.

«حامد اکرمی» مسئول روابط عمومی هیئت ورزشی کارگری شهرستان ابرکوه ضمن اعلام خبر فوق، اظهار کرد: در اولین نشست هیئت ورزشی کارگران شهرستان، کمیته‌های مختلف از جمله کشتی، بدنسازی، والیبال، ژیمناستیک، زورخانه‌ای، فوتسال، تکواندو و آمادگی جسمانی تشکیل و آغاز به کار کردند.

وی تصریح کرد: تشکیل هیئت به منظور جذب جامعه هدف به امر ورزش و فراهم کردن زمینه‌ی مساعد در جهت فعالیت‌های ورزشی کارگران، ایجاد روحیه امید و نشاط در بین کارگران صورت گرفته و وظیفه گسترش رشته‌های ورزشی تحت پوشش را بر عهده دارد.

اکرمی همچنین برگزاری کلاس های آموزشی، توجیهی و تکمیلی جهت کارگران و خانواده های آنان، برگزاری مسابقات استانی در رده های مختلف سنی، انتخاب، معرفی و پیش بینی لازم جهت آماده کردن و اعزام تیم های ورزشی نیز از دیگر وظایف هیئت کارگری شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: گسترش ورزش و فعالیت های بدنی در واحدهای صنعتی و تولیدی، ارزش های فرهنگی در محیط های کارگری را ارتقاء داده، آمادگی های ذهنی و جسمی لازم را در تحرک و چالاکی نیروی کار جهت جلوگیری از بروز هر گونه حوادث احتمالی حین انجام کار و افزایش توانایی و قابلیت های نیروی کار را جهت انجام امور محوله در پی خواهد داشت.

مسئول روابط عمومی هیئت کارگری شهرستان ابراز کرد: کم‌تحرکی و کاهش فعالیت‌های روزانه یکی از نتایج صنعتی شدن جوامع است و مشکلاتی از جمله گسترش انواع ناهنجاری‌ها، بحران‌های جسمی و روانی و نیز ناسازگاری‌های اجتماعی را با خود به همراه داشته است لذا ورزش می‌تواند با ایفای نقش مهم خود در توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور موثر باشد.

وی ادامه داد: نقش ورزش به عنوان یکی از راهکارهای خودباوری و مسئولیت‌پذیری کارگران و نیز مشارکت عمومی آنان در حوزه فعالیت‌های اجتماعی امری لازم و انکارناپذیر است.

اکرمی فراهم کردن زیرساخت‌های مختلف برای ورزش کارگران را ضرروی دانست و یادآور شد: به همین منظور نیز یک سالن ورزشی در ابرکوه بر طبق استانداردهای جهانی به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شده است که جهت تکمیل و بهره برداری نیازمند تخصیص اعتبار است لذا از مسئولین درخواست می شود به این مهم توجه جدی داشته باشند تا بتوانیم از این موقعیت برای توسعه ورزش و سلامت جامعه بهره بگیریم.

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..