اصلاح ناهنجاری‌های اسکلتی دختران روستا‌های میبد

طرح اصلاح ساختار قامت و ناهنجاری‌های اسکلتی ویژه دختران روستا‌های میبد اجرا می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز طرح بررسی وضعیت ساختار قامت و اصلاح ناهنجاری‌های اسکلتی از جمله طرح‌های ابلاغی ازسوی وزارت ورزش و جوانان است که برای چهارمین سال متوالی درشهرستان میبد اجرا می‌شود.

کارشناس ورزش بانوان میبد گفت:این طرح ویژه دختران روستایی شهرستان است و درسال‌های گذشته درروستا‌های رکن آباد و صدرآباد از توابع بخش ندوشن اجرا شده است.

نرگس بی غرض افزود: امسال این طرح را از مزرعه بیده و روستای رکن آباد شروع کردیم و تا پایان سال روستا‌های مهرآباد و حجت آباد را هم تحت پوشش قرار خواهیم داد.

این کارشناس ورزش بانوان با بیان اینکه درحال حاضر ۴۰۰ نفر از جمعیت دانش آموزان دختر روستای رکن آباد سنجیده شدند گفت: دراین طرح هدف شناسایی مشکلات ساختاری دختران ۹ سال به بالا سنجیده می‌شود.

بی غرض افزود: بعد از سنجیده شدن وضعیت ساختاری و اصلاح قامت و ناهنجاری‌های اسکلتی، آموزش‌ها و حرکات اصلاحی چاپ شده به صورت پوستر که ازطریق هیئت پزشکی ورزشی به ما اعلام شده است بین دانش آموزان توزیع می‌شود تا به تمرین بپردازند.

وی ناهنجاری سر شانه‌ها، ستون فقرات، لگن و مچ پا، وضعیت گردن، فوقانی ستون فقرات، شکم، کمر، کف پا، زانوی ضرب دری و پرانتزی را از جمله ناهنجاری‌های اسکلتی دربین دانش آموزان برشمرد و گفت:دربهمن ماه این طرح که بعد از سنجیده شدن از طریق کلاس‌های آموزشی به پایان می‌رسد که امیدواریم مشکلات دختران روستایی کاهش پیدا کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..