برای تربیت بدنی در آموزش و پرورش، معاونت مستقل تشکیل شود

مدیر کل آمورزش و پرورش استان یزد اهمیت تربیت بدنی در آموزش و پرورش را تا این اندازه است که برای آن معاونت مستقلی در نظر گرفته شده است.

به گزارش یزدی نیوز، محسن موحدی‌فرد در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن ورزشی‌نویسان استان اهمیت تربیت بدنی در آموزش و پرورش را تا این اندازه دانست که برای آن معاونت مستقلی در نظر گرفته شده است.

وی به سرآمدی یزد در بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی در سالیان پیشین اشاره کرد و گفت: موضوع تربیت بدنی و ورزش به ویژه در حوزه دانش‌آموزی باید به یک مطالبه جدی در جامه تبدیل شود.

موحدی فرد ادامه داد: معتقدیم که فعالیت مدارس نباید به ساعت تدریس محدود شود بلکه مدارس باید به کانون محله تبدیل شوند.

مدیر کل آمورزش و پرورش استان یزد با بیان این که آموزش و پرورش برای ۱۳۵ هزار دانش‌آموز خود فضای ورزشی کافی را به ویژه در بخش دختران ندارد، خواستار تعامل بیشتر دستگاه‌های مرتبط با ورزش در بهره‌گیری بهینه از زیرساخت‌های ورزشی جهت دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم شد.

موحدی فرد از حمایت برخی دستگاه‌ها مانند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از حوزه ورزش آموزش و پرورش قدردانی کرد و گفت: موضوع تربیت بدنی و ورزش به ویژه در حوزه دانش‌اموزی باید به کمک رسانه‌ها به یک مطالبه جدی تبدیل شود.

معاون تربیت بدنی و ورزش اداره کل اموزش و پرورش استان نیز در این نشست با اشاره به چاقی ۴۰ درصد از دانش آموزان استان، شاخص‌های سلامت در بین دانش‌اموزان استان را به دلیل کم تحرکی و فقر حرکتی نامطلوب خواند و تاکید کرد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اجرای سند تحول بنیادین نیست و همه دستگاه‌ها باید در این موضوع ورود کنند.

مصطفی خلیلی با تاکید بر این که با شعار دادن و برگزاری جلسه نمی‌توان مشکل فقر حرکتی در استان را برطرف کرد، افزود: متاسفانه در حالی اداره کل ورزش و جوانان به عنوان شریک استرات‍ژیک آموزش و پرورش در ورزش دانش‌اموزی مطرح است که مگر یکی دو هیات ورزشی استان، شناختی حتی در مورد مسئولان دیگر هیات‌های ورزشی نداریم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..