نیاز به همراهی مردم و صنایع برای عبور بدون خاموشی از تابستان

مدیرعامل برق منطقه ای یزد گفت:نیاز به همراهی مردم و صنایع برای عبور بدون خاموشی از تابستان

به گزارش یزدی نیوز، محمدحسن صباغ زادگان در نشستی خبری اظهار داشت: در سال گذشته حداکثر مصرف برق در استان یزد مربوط به ساعت ۱۲:۲۵ روز ۱۴ تیرماه بوده و حداکثر مصرف برق در تابستان گذشته به هزار و ۱۵۸ مگاوات رسید.

وی حداکثر مصرف برق در تابستان ۹۳ را هزار و ۱۸۰ مگاوات اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه تعداد زیادی مشترک خانگی و مشترکان صنایع پرمصرف نظیر صنایع فولادی به چرخه مصرف اضافه شدند و با وجود افزایش دو درصدی مصرف برق اما در ساعت اوج مصرف با دو درصد کاهش مواجه بوده ایم.

صباغ زادگان بیان کرد: امسال پیش‌بینی می شود اوج مصرف در تابستان به هزار و ۳۱۴ مگاوات برسد که برای جلوگیری از قطعی برق، با چهار صنعت بزرگ در استان هماهنگ شده تا بار مصرف را در هنگام اعلام شرکت برق منطقه ای در ماه‌های تیر و مرداد کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد عنوان کرد: پیش‌بینی های دیگری نیز انجام شده که از جمله می توان به اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات واحدهای صنعتی در بازه ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور همچنین شناورسازی ساعات پیک از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اگر صنایع و مشترکان خانگی، میزان مصرف خود را در ساعات یاد شده کاهش دهند، با مشکلی قطعی برق مواجه نخواهیم شد.

صباغ زادگان، جلب مشارکت مولد اضطراری صنایع را نیز از دیگر راهکارهای جلوگیری از قطع برق در ایام تابستان اعلام کرد و یادآور شد: در صورتی که صنایع برای مشارکت اعلام آمادگی کنند، برق تولیدی آنها با نرخ ۱۵۰۰ ریال به ازای هر کیلووات خریداری می‌شود ضمن اینکه در صورتی که نیروگاه آنها با سوخت گازوئیل فعال شود، چهار درصد نرخ گازوئیل مصرفی و در صورتی که با گاز فعالیت کند، ۲۵ درصد نرخ گاز مصرفی نیز به آنها پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هم مردم و هم صنایع همکاری بسیار خوبی در زمینه صرفه جویی در مصرف برق داشتند، ادامه داد: بر این اساس به شش صنعت استان یزد که در زمینه طرح تعطیلات تعمیرات مشارکت داشتند، ۲ میلیارد تومان و به صنایعی که در طرح ذخیره عملیاتی مشارکت کردند، ۱.۸ میلیارد تومان تخفیف داده شد./م۰

مهر

بخش نظردهی بسته شده است..