مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

۱۱۳ میلیارد ریال برای اجرای نیات واقفان در یزد هزینه شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از هزینه‌کرد ۱۱۳ میلیارد ریال طی هفت ماه اخیر از عواید و درآمدهای موقوفات استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز حسین زارع زاده اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجرای دقیق نیت واقفان تاکید بسیاری دارند و سازمان اوقاف و امور خیریه موظف است موقوفاتی را که به عنوان امانت در اختیار دارد، طبق نیات واقفین نیک اندیش عمل کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: اجرای امینانه نیات، امانتداری موقوفات، جلوگیری از طمع‌ورزی به موقوفات و ترویج فرهنگ وقف با نیت‌های به روز از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی عنوان کرد: موقوفات استان دارای ۷۰۰ نیت متفاوت در حوزه های مختلف است که نیات مذهبی با بیش از ۴۸ میلیارد ریال و نیات خیریه با بیش از ۳۰ میلیارد ریال بیشترین سهم اجرای امینانه نیات موقوفات را به خود اختصاص دادند.

زارع زاده با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد موقوفات استان یزد مرتبط با سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) است، ‏افزود: در ماه محرم سال جاری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از محل عواید موقوفات در برنامه‌های ‏مختلف هزینه شده است.

وی با توجه به اینکه حفظ و عین موقوفه در راس اجرای نیات موقوفات است، یادآور شد: بخشی از درآمد موقوفات برای احیاء و آبادانی رقبات موقوفات هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به گرایش اوقاف به علم و فناوری گفت: از سوی نخبگان در حوزه های دانش بنیان، طرح‌هایی با توجیه اقتصادی و برای رشد و توسعه استان تعریف شود و با توجه به ظرفیت عالی موقوفات بتوانیم در مسیر پیشرفت جامعه قدمی موثر برداشته و از ایده پردازان نخبه در حوزه های مختلف علمی حمایت شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..