در جلسه‌ هم‌اندیشی مدیران گروه‌های ایران‌شناسی کشور تأکید شد

تلاش برای حل مشکلات استخدامی دانش‌آموختگان ایران‌شناسی

در جلسه هم‌اندیشی مدیران گروه‌های ایران‌شناسی کشور، بر استفاده از همه‌ ظرفیت‌های لازم اداری و علمی موجود جهت رفع مشکلات رشته، دانشجویان و دانش‌آموختگان ایران‌شناسی تأکید شد.

به گزارش یزدی نیوز، برای نخستین بار پس از گذشت ۱۷ سال از زمان تأسیس رشته‌ ایران‌شناسی در ایران، جلسه‌ هم‌اندیشی مدیران گروه‌های ایران‌شناسی کشور برگزار شد. این جلسه با حضور مدیران‌ گروه‌های ایران‌شناسی دانشگاه‌های شهید بهشتی، میبد، گیلان، بین‌المللی امام خمینی (ره)، ولیعصر رفسنجان و رئیس انجمن ایران‌شناسی ایران به میزبانی دانشگاه میبد و به‌صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، مدیران گروه‌های ایران‌شناسی درباره‌ مشکلات و مسائل پیش‌روی رشته از جمله ماهیت رشته، رویکردهای متفاوت به ایران‌شناسی در کشور و سرفصل‌های آموزشی به تبادل نظر پرداختند و هر یک به‌طور جداگانه ملاحظات، دغدغه‌ها و تجربه‌های خود را با سایر مدیران به اشتراک گذاشتند. در بخش دیگری از این جلسه، درباره‌ نگارش نامه‌ای به سازمان اداری و استخدامی جهت تخصیص کدرشته به دانش‌آموختگان ایران‌شناسی گفتگوهای مفیدی انجام و مقرر شد این نامه پس از تایید و امضای تمامی مدیران گروه‌های ایران‌شناسی و جهت حل مشکلات استخدامی دانش‌آموختگان ایران‌شناسی به سازمان مربوطه ارسال شود و پیگیری‌های لازم جهت حصول نتیجه‌ مورد نظر به عمل آید.

همچنین موافقت شد، این جلسات به میزبانی سایر دانشگاه‌ها جهت مشورت و هماهنگی در باب رشته‌ ایران‌شناسی به‌طور منظم برگزار شود. اعضای حاضر در جلسه تأکید کردند که باید از همه‌ ظرفیت‌های لازم اداری و علمی موجود جهت رفع مشکلات رشته، دانشجویان و دانش‌آموختگان ایران‌شناسی استفاده شود.

ایران‌شناسی رشته‌ای نوپاست که ۱۷ سال پیش با ابتکار مرحوم دکتر حسن حبیبی در قالب بنیاد ایران‌شناسی در ایران تأسیس شد و اکنون در قالب ۱۱ گروه در ۱۰ دانشگاه کشور از جمله دانشگاه تهران (دانشکده‌ ادبیات و علوم انسانی و دانشکده‌ مطالعات جهان)، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه میبد، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، دانشگاه شیراز، دانشگاه باهنر کرمان، دانشگاه ولیعصر رفسنجان، دانشگاه گیلان، دانشگاه یزد و دانشگاه بوعلی همدان در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..