امام جمعه یزد:

حوزه‌های علمیه نخبه‌پروری کنند/دچار عقب افتادگی در فرهنگ هستیم

امام جمعه یزد گفت: کشور ما دچار مشکلاتی از جمله عقب افتادگی در فرهنگ است که باید با تدوین برنامه‌های دقیق و ارائه راهکارها و پیشنهادهای منسجم، مسئولان را در این زمینه یاری کنیم.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری،  در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با حضور طلاب و روحانیون برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع) اظهار داشت: خداوند متعال پیامبر اکرم (ص) را در آیات زیادی با صفات و ویژگی‌های مختلف معرفی کرده به عنوان نمونه در آیه ۶۸ سوره قلم، به اخلاق آن حضرت اشاره کرده و خطاب به پیامبر می‌فرماید: «انک لعلی خلق عظیم» یعنی ای پیامبر تو اخلاق عظیم و برجسته ای داری و اخلاق و لطف و محبت بی نظیر نبی اکرم (ص) به گونه‌ای بود که عقل در آن حیران است.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۲۱ سوره احزاب، پیامبر را اسوه و الگو معرفی کرده و می فرماید: لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ، یعنی برای شما در زندگی پیامبر الگو و سرمشق نیکویی است و به واقع زندگی و شخصیت بی نظیر آن حضرت برای همه ما بهترین درس و الگو است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در کنار تمام صفات و ویژگی های پیامبر (ص)، خداوند سبحان به ما دستور داده که یکی از صفات آن حضرت را در نمازهایمان تکرار کنیم و آن عبودیت و عبد بودن پیامبر است، که همیشه در نماز می‌خوانیم و اشهد ان محمد عبده و رسوله، و همه صفاتی که به او نسبت داده شده، بخاطر بندگی و عبودیت پیامبر است.

وی افزود: اگر پیامبر اسوه ما است، بخاطر عبد و بندگی خداست تا ما نیز از او الگو گرفته و عبد و بنده خدا باشیم و هر کس در عبد بودن بالاتر باشد به پیامبر خدا نزدیکتر و شبیه‌تر است و اطاعت از رسول خدا بدون عبودیت ارزش و فایده ای ندارد.

ناصری با اشاره به سالروز میلاد امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: مکتب امام صادق (ع) مکتب جدیدی بود که دین و مکتب را با برنامه ریزی و ایجاد چارچوب و پایه های مشخص مهندسی کرد و اول کسی که در عالم اسلام فقه و علوم را تخصصی کرد، امام صادق (ع) بود و در همه رشته ها و علوم مختلف متخصص تربیت کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد تصریح کرد: یکی از کارهای مهم امام صادق (ع) که حوزه های علمیه باید به آن توجه ویژه داشته باشند، تربیت طلاب و نیروهای قوی، نخبه و متخصص در تمام علوم و رشته هاست.

وی افزود: امام صادق (ع) از فرصت‌ها بهترین استفاده را کرد و با پایه گذاری مکتب فقهی فراگیر و دانش محور، تفکر و تعقل همراه با تدین را در علوم وارد کرد.

ناصری با اشاره به اول آبان، سالروز شهادت سید مصطفی خمینی (ره) فرزند ارشد امام راحل گفت: آقا مصطفی انسانی عارف و متواضع، رشد و کمال یافته در همه زمینه ها بود، در تمام علوم اجتهاد داشت و دارای نظریه های عمیق و اختصاصی در فقه و اصول بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم کمک و همکاری با مسئولان استان برای رفع مشکلات بیان کرد: باید با تدوین برنامه های دقیق و ارائه راهکارها و پیشنهادهای منسجم، دولت و مسئولان استان را در مسیر رفع مشکلات از جمله مشکلات فرهنگی که دچار عقب افتادگی در آن هستیم، کمک و یاری کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..