تابش:ساختار اقتصادی باید در خدمت بهبود معیشت باشد

نماینده اردکان گفت:ساختار اقتصادی باید در خدمت تولید و بهبود معیشت مردم باشد.

به گزارش یزدی نیوز، "محمدرضا تابش " در نشست با مدیران و مسئولان اموراقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به افت درآمدهای نفتی، اظهار کرد: سپردن امور به مردم و مشارکت آنها در رونق اقتصادی از الزامات نظام اقتصادی است.

وی همچنین بر حرکت در مسیر توسعه پایدار تاکید کرد و رشد اقتصادی و توجه به عدالت اجتماعی را از ملزومات تحقق توسعه پایدار برشمرد و گفت: اگر عدالت نباشد توسعه‌ای هم اتفاق نخواهد افتاد و در جامعه طبقاتی، توسعه نمی‌تواند مستقر شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در بخش دیگری از سخنانش بر جلب سرمایه‌گذاری پایدار خارجی تاکید کرد و آن را یکی از عوامل موثر در رونق اقتصادی برشمرد و گفت: اگر بخواهیم تولید و صادرات رونق گیرد، باید تولیدی منطبق با استانداردهای دنیا داشته باشیم.

نماینده مردم اردکان با تاکید بر این که  تحریم‌ها، وجود سیاست‌های نادرست و سوق دادن منابع اقتصادی به سمت مصرف به جای تولید از موانع پیش روی سرمایه گذاری است، تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاری‌ها به سمت تولید هدایت شود و تولیدات با استانداردهای دنیا منطبق باشد در عرصه صادرات و تجارت بین‌الملل موفق خواهیم بود و این امر بهبود معیشت مردم و تحول در نظام اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی بر رقابتی شدن کالاهای تولید داخل با کالاهای خارجی، کارا کردن اقتصاد کشور و کاهش بهره بانکی در نظام تولید تاکید کرد و آن را برای توسعه و رونق اقتصادی، بخش صنعت و تولید ضرری دانست.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در عرصه های مختلف را یادآور شد و گفت: این درحالیست که دولت در سخت‌ترین شرایط ممکن قرار دارد و با ‌تنگنا‌های اقتصادی و مالی جدی مواجه است.

تابش با اشاره به وظایف دولت در عرصه داخلی و مناسبات بین المللی، گفت: دولت در نظام بین المللی در چارچوب وظایف دولت‌ها حرکت می کند و ما در تعامل با دنیا باید عزتمندانه و شرافتمندانه حرکت کنیم .

این نماینده مجلس با بیان اینکه گفت‌و‌گو و منطق باید در مراودات بین المللی و مناسبات سیاسی بر جدل سیاسی حاکم باشد، گفت: دولت یازدهم با منطق و گفت‌و‌گو، مسایل و مناسبات سیاسی و اقتصادی را دنبال و حل و فصل می‌کند.

"علی نمازی" نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی استان، گفت: بررسی عملکرد وصول مالیاتی استان در سال ۹۴ بیانگر آن است که درآمدهای مالیاتی حدود هشت هزار و ۶۹۴ میلیارد ریال بوده است که نسبت به رقم مصوب ۱۴ درصد کاهش یافته است .

وی افزود: میزان عملکرد اعتبارات هزینه‌ای استان در سال گذشته معادل یک هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال و میزان اعتبارات دارایی‌های سرمایه‌ای ۷۰۰ میلیارد ریال است.

نمازی شاخص تورم در استان در سال ۹۴ را ۱۲.۶ درصد بیان کرد و گفت: نرخ بیکاری در سال گذشته برابر با ۱۱.۲ و نرخ مشارکت اقتصادی استان افزون بر ۴۱ درصد است که به ترتیب رتبه‌های ۱۴ و چهار کشور را در این شاخص‌ها به خود اختصاص داده است.

وی میزان سپرده‌های بانک‌های دولتی استان تا پایان سال ۹۴ را ۱۰۴ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: میزان تسهیلات اعطایی بانک‌های دولتی استان در این مدت، ۹۴ هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال بوده است.

رئیس شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان یزد، میزان صادرات استان در سال ۹۴ را یک هزار و ۵۳۰ تن به ارزش ۵۲۲ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: عمده کالاهای صادراتی استان شامل کاشی وسرامیک، نایلون، شیشه ساختمانی و پسته می باشد که عمدتا به کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، هند، هلند، گرجستان و سوریه  صادر شده است.

گفتنی است؛ نماینده مردم اردکان در حاشیه این نشست از مرکز در دست ساخت خدمات سرمایه‌گذاری استان و واحد اسناد اقتصادی نیز بازدید کرد./م۰

ایسنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..