مقامات قضایی یزد با ۸ هزار نفر از مردم دیدار کرده اند

مدیر روابط عمومی دادگستری استان یزد: در راستای اجرای سیاست‌های کلان قوه قضائیه در شش ماهه نخست سالجاری مقامات قضایی استان با بیش از ۸ هزار نفر ملاقات کردند.

به گزارش یزدی نیوز حسین عباس زاده گفت: هدف از ملاقات چهره به چهره مسئولان قضایی ، شنیدن حرف مردم به صورت مستقیم و اشراف بیشتر به مشکلات مراجعین است.مقامات قضایی استان یزد با بیش از ۸ هزار نفر از مردم دیدار کرده اند

وی با اشاره به ملاقات با ۴۵ نفر به صورت میانگین در سراسر استان توسط مسئولان قضایی، در روز، گفت: حضور و پذیرش مردم و استماع مشکلات آن‌ها در بسیاری موارد منجر به حل و فصل مشکلات و بهبود فرایند‌ها می‌شود و از سوی دیگر مقام‌های قضایی را در خصوص سایر رده‌های مدیریتی خود آگاه می‌سازد.

این مقام مسئول، اقناع مراجعین را هدف ملاقت ذکر کرد و اظهار داشت: فقدان دانش حقوقی و عدم اطلاع از روند‌های قضایی بسیاری از مردم را دچار چالش می‌کند که در این برنامه‌ها سعی می‌شود با توجیه و اقناع و تشریح مسائل قانونی رضایت آنان را نسبت به دستگاه قضایی جلب کرد.

تصریح کرد: علاوه بر ملاقات مردمی مسئولان قضایی با مردم، تعداد ۷۵۴ مورد دیدار با مسئولان مرتبط، اقشار، نمایندگان صنوف و تشکل‌های مردمی در سراسر استان نیز صورت گرفته است.

عباس زاده به عدم توقف برنامه‌های ملاقات مردمی اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی با توجه به بیماری کرونا برنامه ملاقات‌های مردمی به صورت حضوری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌گردد و در ایام پیک این بیماری این برنامه به صورت ویدئو کنفرانس و ایجاد بستر ارتباط تصویری پیگیری و دنبال شد.

شایان ذکر است عمده‌ترین تقاضای مراجعه کنندگان، تسریع و دقت در رسیدگی ها، تخفیف در مجازات همچنین اعمال ماده ۴۷۷ قانون بوده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..