خیرسازی رویکرد جدید بهزیستی

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه بهزیستی به دنبال رویکردهای نوین در بحث مشارکت های مردمی است، گفت: رویکرد بهزیستی خیرسازی است.

به گزارش یزدی نیوز،بی‌نظیر جلالی بعد از ظهر امروز در نشست هم اندیشی معاونان مشارکت‌های مردمی منطقه ۶ بهزیستی به میزبانی یزد اظهار داشت: بهزیستی درصدد است نوع مشارکت های مردمی را به سمت آسیب های اجتماعی، اشتغال و توانمندسازی هدایت کند.

وی بیان کرد: نگاه سنتی در جلب مشارکتهای مردمی به دنبال دریافت نتیجه عینی و ملموس بوده در حالیکه نیازهای امروز بهزیستی در حیطه آسیب های اجتماعی، اشتغال و توانمندسازی است.

جلالی با بیان اینکه  رویکرد بهزیستی خیرسازی است، عنوان کرد: در این رویکرد خیر جمعی مدنظر است و اینکه همه مردم با هر بضاعت و توان مالی و فکر بتوانند مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به رویکرد نوین بهزیستی در جلب مشارکتهای مردمی گفت: در این رویکرد دیدگاه و نگرش عموم جامعه به کار خیر و مشارکت اجتماعی تغییر می کند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد نیز در این اظهار داشت: در سطح خانواده و جامعه اگر مشارکت همه اعضا را داشته باشید سلامت جامعه و خانواده را در پی خواهد داشت.

جلیل عفتی با اشاره به اهمیت و ضرورت مشارکت ها در بهزیستی گفت: استفاده از سرمایه اجتماعی رویکردی است که باید در بهزیستی به آن توجه شود.

وی بر ضرورت تغییر سطح نگاه مشارکت در  ذهن مسئولان تاکید کرد و اظهار داشت: این نگاه که مشارکت فقط دریافت وجوه نقدی نیست بلکه مشارکت در سایر جنبه ها نیز مدنظر است را باید ارتقا دهیم.

عفتی استفاده از ابزارها و شیوه های نوینی که منجر به مشارکت می شود را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: استفاده از پتانسیل موسسات و مراکز غیردولتی در این زمینه قابل توجه است زیرا عملکرد مراکز غیردولتی موثرتر از بخش دولتی بوده است.

وی همچنین بر لزوم بازنگری در قوانین مشارکت‌های مردمی افزود: این قانون مربوط به اوایل تاسیس سازمان بهزیستی است و نیاز به بازنگری مجدد دارد.

نشست هم اندیشی معاونین مشارکتهای مردمی منطقه شش بهزیستی کشور با موضوع برنامه های ماه مبارک رمضان با حضور استانهای مرکزی، اصفهان، لرستان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی استان یزد برگزار شد.

نشست هم اندیشی معاونان مشارکتهای مردمی منطقه شش بهزیستی کشور با موضوع برنامه های ماه مبارک رمضان صبح امروز با حضور استانهای مرکزی، اصفهان، لرستان، خراسان رضوی، کهکیلویه و بویراحمد به میزبانی استان یزد برگزار شد.

بخش نظردهی بسته شده است..