احداث ۴۰ ایستگاه برداشت آب در یزد

مدیرعامل شرکت آبفا یزد: ۴۰ ایستگاه برداشت آب شرب به منظور افزایش آب باکیفیت و پایدار در مناطق مختلف شهر یزد احداث می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، اصغر ریاضتی گفت: با توجه به شرایط بحرانی تامین و توزیع آب و عدم وجود آب باکیفیت و پایدار در شهر یزد، طرح احداث ایستگاه‌های برداشت آب شیرین در نشست بررسی مساله تامین آب شهر یزد مورد تصویب قرار گرفت.

 

وی افزود: در این نشست مقرر شد، ضمن موافقت این طرح در شرکت مهندسی آبفای کشور، سه حلقه از چاه‌های موجود در شهریزد با دبی میانگین ۲۵ لیتر در ثانیه که دارای کیفیت نامطلوب و هدایت الکتریکی بیش از ۳۰۰۰ میکروموس برسانتی متر مربع است را با نصب و راه اندازی آب شیرین کن و ساخت ۴۰ نقطه ایستگاه برداشت وارد مدار بهره برداری کنند.

 

ریاضتی اظهار داشت: این موضوع از طریق آبفای کشور به سازمان مدیریت بحران اعلام می‌شود تا اعتبار مورد نیاز با برآورد ۷۰۰ میلیارد ریال به منظور ساخت ابنیه، خرید و نصب سه دستگاه آب شیرین کن، خرید سه دستگاه خودرو و ساخت ۲۰ ایستگاه برداشت (فازاول) از محل بند م ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت برای اجرای این طرح حیاتی و اضطراری قبل از شروع فصل گرما تامین و ابلاغ شود.

 

مدیرعامل شرکت آبفا ادامه داد: با اجرای این طرح در فاز اول، ۲۰ ایستگاه برداشت احداث می‌شود که آب تصفیه شده با دستگاه‌های آب شیرین کن و کیفیت مطلوب و هدایت الکتریکی ۳۰۰ میکروموس بر سانتی متر مربع با سه دستگاه خودرو آبرسان توزیع خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در صورت اجرای طرح، جمعیتی بیش از ۶۰۰ هزار نفر از نعمت آب شیرین در شرایط اضطراری بهره مند می‌شوند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..