رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

پروژه بزرگ پتروشیمی در یزد راه اندازی می شود

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد از تلاش برای راه اندازی یک پروژه بزرگ پتروشیمی در یزد خبر داد و گفت: مجوز این واحد دریافت شده است.

به گزارش یزدی نیوز ، محمدصالح جوکار،  در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی استان با اشاره به اینکه استان یزد پیشرو در قطب صنعت نساجی کشور است، اظهار کرد: پیشرفت این صنعت در استان یزد به گونه‌ای است که ۹۰ درصد تولیدات روفرشی و ۸۰ درصد پارچه‌های رومبلی و پرده‌ای در کشور مربوط به استان یزد است.

وی بیان کرد: تولید محصولات پارچه پیراهن، شال و روسری، سجاده، روتختی، پتو و محصولات متعدد دیگر از ویژگی‌های این صنعت در یزد است و در حال حاضر، یک هزار و ۹۴۱ واحد فعال نساجی در استان داریم که بالغ بر ۴۰ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: این استان در زمینه واحدهای تولید الیاف و نخ‌های فیلامنت مصنوعی نیز از استان‌های شاخص است به طوری که در حال حاضر ۳۰ واحد با ظرفیت بیش از ۲۲۱ هزار و ۸۶۰ تن تأمین کننده نیاز واحدهای بافندگی استان و کشور بوده و متقاضی مواد اولیه پتروشیمی نساجی هستند.

وی افزود: علاوه بر واحدهای نساجی، ۶۱۹ واحد شیمیایی مصرف کننده مواد پلیمری (پلی اتیلن، پلی استایرن، پلی اتیلن ترفتالات، پی دی سی) نیز فعال هستند که نیاز آنها به مواد اولیه در حدود ۱۶۰ هزار تن در سال است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با بیان اینکه نیاز سالانه انواع نخ‌ها در حوزه بافندگی ۹۷ هزار تن است، گفت: برای حمایت از صنایع یاد شده، ایجاد یک واحد پتروشیمی بزرگ در استان از ضرورت بالایی برخوردار است تا مشکل مواد اولیه این واحدها رفع شود.

وی افزود: عدم راه‌اندازی این واحد پتروشیمی در استان در حالی است که پیشروترین صنعت استان یعنی صنعت نساجی و واحدهای شیمیایی که سابقه فعالیت و اشتغال بسیار بالایی هم دارند، در حال حاضر با مشکل بسیار جدی برای تأمین مواد اولیه پتروشیمی مواجه هستند بنابراین پیگیری برای اخذ مجوز یک واحد بزرگ صنعتی پتروشیمی در استان یزد در جریان است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..