کارخانه مقواسازی یزد تعطیل می‌شود

با توجه به نارضایتی‌ها و مطالبات مردمی کارخانه مقواسازی به عنوان یک کارخانه آلاینده در شهر یزد به زودی تعطیل می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، با توجه به نارضایتی و مطالبات مردمی طبق رأی کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و انجام جلسات متعدد با مسئولان این واحد صنعتی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، کارخانه مقواسازی یزد به زودی تعطیل می‌شود.

محمدرضا دشتی مدیر سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: با توجه به مطالبات مردمی و درخواست‌های شهروندان ساکن محله قاسم‌آباد و راه آهن در چند سال گذشته نسبت به بوی بد آزاردهنده و آلایندگی محیط زیستی ایجاد شده توسط کارخانه مقواسازی این موضوع مدت‌ها است در دستور کار قرار گرفته است.

دشتی افزود: با توجه به رأی کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها فعالیت‌هایی که موجب بروز مزاحمت برای ساکنین یا مخالف اصول بهداشتی در شهرها است و کسب و کارهایی که ایجاد مزاحمت، سر و صدا یا تولید دود و بوی بد و یا هر نوع نارضایتی از این جنس دارند باید ساماندهی شده و از فعالیت آن‌ها ممانعت شود.

حکم پلمب قطعی صادر شده است

معاون دادستان یزد هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از سال ۱۳۹۴ پرونده در کمیسیون مطرح و در سال ۱۳۹۷ رأی کمیسیون مبنی بر پلمب کارخانه صادر گردیده پس از طی تشریفات قانونی رأی در تاریخ ۲۴ دی ماه سال ۱۳۹۸ توسط دیوان عدالت اداری قطعی گردیده است.

محمد نعیمی‌نژاد بیان کرد: علیرغم بارها اعطای مهلت و نامه‌نگاری که آخرین مهلت آن توسط دبیرخانه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان بوده، متأسفانه از سوی مسئولان این واحد صنعتی طی سال‌های گذشته اقدامی نسبت به اجرای آرای قطعی صادره و جا به جایی این واحد و خروج از منطقه مسکونی صورت نگرفته است و در حال حاضر با توجه به موارد مذکور تعطیلی کارخانه در دو مرحله در دست اقدام است.

نعیمی‌نژاد تصریح کرد: در مرحله اول و بر اساس حکم صادره از مراجع قانونی اقدام به پلمب در ورودی و خروجی کارخانه مقوا سازی یزد واقع در قاسم آباد می‌شود و سپس یک هفته مهلت داده می‌شود که نسبت به تخلیه کارخانه اقدام کنند و پس از آن پلمپ کامل کارخانه صورت می‌گیرد.

کارخانه‌های مقوا سازی از واحدهای آلاینده محسوب می‌شوند و باید بر اساس ضوابط محیط زیستی، بهداشتی و ظرفیت‌های قانونی خارج از محدوده شهری و با شرایط تعریف شده به فعالیت بپردازند.

چنانچه مدیران کارخانه بدون تخلیه کامل مواد آلاینده اقدامی در جهت رفع آلایندگی ننمایند موضوع اخیر از طریق کیفری تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..