شرکت دانش بنیان یزدی، اولین تولیدکننده موتور گیرلس آسانسور

شرکت دانش‌بنیان پاک صنعت موتور با تولید سالانه بالغ بر ۵۰۰ دستگاه موتور به عنوان اولین تولیدکننده موتور گیرلس آسانسور در ایران معرفی شد.

به گزارش یزدی نیوز، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پاک صنعت موتور با اشاره فعالیت این شرکت در حوزه طراحی و ساخت ماشین‌های الکتریکی و به طور خاص موتور‌های بدون گیربکس (گیرلس) آسانسور، گفت: این شرکت با تولید سالیانه بیش از ۵۰۰ دستگاه موتور به عنوان اولین تولیدکننده موتور گیرلس آسانسور در ایران شناخته شده است.

علی‌اکبر دامکی افزود: از سال ۱۳۹۰ در دانشگاه یزد با دانشجویان این دانشگاه شروع به طراحی و ساخت نمونه‌های مختلفی از موتور‌های الکتریکی کردیم و با ارائه آن‌ها در نمایشگاه آسانسور تهران در سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرده و اولین نمونه موتور در صنعت تخصصی آسانسور ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت پس از نمونه سازی و ساخت قالب‌های مورد نیاز، تولید خود را از سال ۱۳۹۸ شروع کرده است، افزود : این شرکت دانش بنیان پس از گذشت سه سال موفق به تولید بیش از هزار دستگاه موتور با کیفیت بالا شده که در مکان‌های مختلفی در کشور نصب شده است.

دانشیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه یزد ادامه داد: تولید موتور گیرلس آسانسور در داخل کشور با توجه به دسترسی آسان، خدمات پس از فروش و قیمت ارزانتر از نمونه خارجی، کمک شایانی به صنعت ساختمان کشور کرده است. بزرگترین مزیت محصولات این شرکت دانش بنیان، بومی سازی آن در داخل کشور است که با این وجود دیگر وابسته کشور‌های خارجی در این زمینه نخواهیم بود و همچنین از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

وی از اشتغال مستقیم ۲۵ نفر و غیرمستقیم ۵۰ نفر در این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: با وجود اینکه این شرکت، مجوز تولید سالیانه پنج هزار دستگاه موتور آسانسور را دارد، اما در حال حاضر تولید آن کمتر از این بوده و علت آن هم واردات محصولات مشابه است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پاک صنعت موتور، مسئولان را به رفع مشکلات تولید فراخواند و گفت: فعالیت غیررسمی و همچنین تعرفه‌های پایین واردات سبب شده تا هزینه تمام شده موتور‌های وارداتی از تولیدات ما کمتر باشد که در این راستا حمایت مسئولان را خواهانیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..