آشنایی خانواده‌های یزدی با آسیب‌های فضای مجازی با «گشت آزاد»

مجموعه کلیپ ۱۳ قسمتی «گشت آزاد» با موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی از جمله سرقت اینترنتی، دارک وب، فریب خورده‌های فضای مجازی، لورفتن تصاویر شخصی، قمار و شرط بندی، رسید جعلی بانکی، اختلاس و پول شویی و زورگویی و سرقت های اینترنتی به مناسبت هفته نیروی انتظامی از سوی واحد آموزش شهروندی سازم...

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه استفاده نادرست از فضای مجازی، کارکردهای خانواده ها را دچار اختلال و آسیب کرده است، اعلام کرد: بروز آسیب های نوظهور می‌تواند زمینه ساز نوع جدیدی از آسیب های اجتماعی و روانی باشد، به همین دلیل برنامه ریزی برای شناسایی، پیشگیری و کاهش این نوع آسیب‌ها، لازم و ضروری است.

وی از ساخت مجموعه کلیپ «گشت آزاد» با موضوعات بررسی و شناساندن آسیب های فضای مجازی به خانواده ها خبر داد و گفت: این مجموعه کلیپ‌ها با هدف افزایش آگاهی مردم از آسیب های فضای مجازی، ارتقای سواد رسانه ای، آموزش و پیشگیری از این جرایم ساخته شده است.

به گفته صداقت، در این مجموعه تلاش شده است که با استناد به پرونده‌های واقعی و آسیب دیدگان فضای مجازی، نحوه استفاده صحیح از این فناوری ارائه شود و امیدواریم انتشار آن در فضای مجازی گامی موثر برای راهنمایی خانواده ها برای استفاده مناسب از بستر فضای مجازی باشد.

وی با اشاره به پر رنگ‌تر شدن نقش ابزارهای ارتباط مجازی در زندگی بشر افزود: در شرایطی که سوء استفاده از این بستر افزایش یافته است، آگاهی دادن نسبت به جرایم فضای مجازی و شناساندن آن به کاربران، از اهمیت بسزایی برخوردار است، خانواده ها باید درباره جرایم قابل وقوع در فضای مجازی اطلاعات کافی داشته باشند و در موارد مورد نیاز از مشاوره های لازم بهره بگیرند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با تاکید بر اینکه استفاده صحیح از فضای مجازی، فرصت و تسهیل کننده امور است، ادامه داد: اما در صورت نبود مدیریت صحیح و رهاشدن در آن، نتایج ناگوار و آسیب های متعددی به خصوص برای کودکان و نوجوانان بروز می‌کند که از انواع آن می‌توان انتشار تصاویر شخصی، فریب خوردن در فضای مجازی و زورگیری و سرقت های اینترنتی را نام برد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛ صداقت در پایان ابراز امیدواری کرد با آموزش و فرهنگسازی شاهد کاهش آسیب های ناشی از استفاده نادرست از فضای مجازی باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..