مددجویان امداد یزد ۳۷۲ تخت فرش تولید کردند

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد با اشاره به اینکه مددجویان امداد یزد ۳۷۲ تخت فرش دستبافت تولید کردند، گفت: ۲۳۵ میلیارد ریال تسهیلات خودکفایی به مددجویان امداد یزد پرداخت شد.

 محسن علیزاده در نشست کارگروه اشتغال استان یزد که با حضور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد و مدیرکل حرفه‌یابی و کارآموزی کشور برگزار شد، اظهار داشت: اشتغال به طور مستقیم به بحث اقتصاد وابسته است و اقتصاد هم یک بحث جهانی است.

وی با اشاره به اینکه آمارهای جهانی نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران جزو ۲۰ قدرت برتر اقتصادی جهان است، گفت: علیرغم اینکه ممکن است برخی افراد به دلیل نداشتن اطلاعات ایرادهایی بیان می‌کنند، به حمدالله ما در جایگاه خوبی از لحاظ اقتصادی در جهان هستیم.

علیزاده به تاکیدات مقام معظم رهبری به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد وگفت: تبلور اقتصاد مقاومتی در کمیته امداد امام خمینی(ره) باید جلوه کند و ما باید پیشتاز در این عرصه باشیم چرا که با محرومان در جامعه روبه‌رو هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با تاکید بر اهمیت توجه به توسعه مشاغل خرد تاکید کرد: هر جایی که در دنیا به این مطلب پرداخته شده موفق بوده‌اند و ما هم در این زمینه در حال فعالیت هستیم.

وی عنوان کرد: ماه مبارک رمضان در فضای باغ ارم اسلامیه دو برنامه پیش‌بینی شده که یکی از این برنامه‌ها، ویژه برنامه ماه مهربانی است که به صورت زنده از شبکه تابان پخش می‌شود.

علیزاده ادامه داد: موضوع دیگر در این زمینه بحث مشاغل خرد است که با حضور ۱۵ تولید کننده برتری که با استفاده از طرح‌های خود اشتغالی توانستند صنایع کوچک راه‌اندازی کرده و در این زمینه موفق باشند برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد در ارتباط با اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: تعداد خانواری که زیرپوشش کمیته امداد حضرت امام هستند، ۲۸ هزار و ۱۸۹ خانوار با ۵۵ هزار و ۲۱۳ نفر است.

وی درصد تحت پوشش نسبت به جمعیت استان را معادل پنج و نیم درصد دانست و در ارتباط با تعداد خانواری که تحت پوشش طرح‌های خودکفایی هستند، گفت: ۲۰ هزار و ۴۴۴ خانوار در این زمینه فعالیت دارند.

علیزاده با بیان این مطلب که در حال حاضر ۲۲۵۶ نفر از تسهیلات اشتغال استفاده کردند و الان بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: تعداد ۳۷۲ تخت فرش در سال گذشته به متراژ ۲۱۵۱ متر مربع به ارزش ۹ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال توسط مجریان تولید شده که بنا داریم این صنعت را در استان یزد گسترش دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال کمیته امداد به صورت‌های مختلفی انجام می‌شود، گفت: ۱۶۱۴ طرح خودکفایی با ۲۳۵ میلیارد ریال در استان یزد اجرا شده است.

وی در ارتباط با نحوه پرداخت این مبلغ بیان کرد: از این اعتبار ۱۶۱ میلیارد قرض الحسنه بانکی بوده که با همکاری و همراهی بانکهای استان یزد انجام شده، ۶۹ میلیارد ریال اعتبار امدادی و ۵ میلیارد ریال هم از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..