مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خبر داد؛

پیشگامی یزدی‌ها در آبادانی بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، یزدی‌ها را مردمی پیشگام در آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه دانست.

حجت الاسلام حسین زارع زاده  از اجرای طرح مودت در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: این طرح با هدف نیازسنجی در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: بر اساس این طرح، نیازهای مالی و معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه احصاء می‌شود و به منظور جذب مشارکت خیران و مردم در راستای رفع این نیازها، اطلاع رسانی انجام می‌گیرد.

زارع زاده ادامه داد: یزدی‌ها را مردمی خیر و متدین دانست و افزود: مردم یزد در زمینه کمک به عمران و آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه پیشگام هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد یادآور شد: در همین راستا و در قالب طرح مودت، مردم یزد از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۶۹ میلیارد ریال مشارکت کرده اند.

وی عنوان کرد: یزدی‌ها مردمی متدین و دوستدار اهل بیت (ع) هستند بر همین اساس همواره در عمران و آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه پیشقدم بوده‌اند.

زارع زاده بیان کرد: این مشارکت در راستای ساخت ضریح، اسکلت، ساختمان، تهیه سیمان، سنگ، دیوار کشی، ساخت گنبد و گلدسته انجام شده است.

وی، بیشترین مشارکت را مربوط به مردم شهر یزد اعلام کرد و گفت: یزدی‌ها ۵۲ میلیارد ریال برای رفع نیازهای مالی و معنوی بقاع متبرکه یزد مشارکت کرده‌اند و پس از یزد، تفت با ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در رتبه بعدی قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، اشکذر و ابرکوه را در رتبه‌های بعدی اعلام کرد و گفت: پیشگامی مردم در تمام نقاط استان برای عمران و آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه قابل تحسین است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..