هرگز اصل سفر دیپلمات‌های سوئیس مورد مخالفت نبوده است

رییس شورای حوزه علمیه استان یزد که اعتراض وی در روز گذشته در خصوص سفر مقامات سوئیسی در فضای مجازی جنجال آفریده بود، ضمن تکذیب مخالفت وی با اصل این سفر تاکید کرد: هیچ مخالفتی نباید با تعامل و نشست و برخاست‌های اقتصادی چنین شخصیت‌هایی اتفاق بیفتد.

آیت الله «سیدمحمد کاظم مدرسی» با بیان این که اصل سفر هرگز مورد مخالفت نبوده است، گفت: بعضا ضعف فرهنگی در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) و دف‌زنی گروهی با رعایت نشدن کامل شئونات مسئله‌ای بود که نسبت به آن مخالفت کردم.

وی با تاکید بر این که تعامل با همه ملت‌ها و دولت‌هایی که به رسمیت شناخته‌ایم از لازمه‌های پیشرفت و توسعه کشور است، اظهار کرد: حضور و ورود این شخصیت‌ها در استان به شرط بهره‌برداری صحیح بسیار مفید و موثر است از طرفی حضور این شخصیت‌ها را به منزله جایگاه رفیع نظام اسلامی در میان ملت‌ها می‌دانیم.

مدرسی با تاکید برا ین که نباید با حضور چنین شخصیت‌هایی در استان مخالفت کنیم، تصریح کرد: هیچ مخالفتی نباید با تعامل و نشست و برخاست‌های اقتصادی چنین شخصیت‌هایی اتفاق بیفتد بلکه باید روش‌مند و در مسیری صحیح و متناسب با نظام اسلامی حاکم بر کشورمان، مسیر این ارتباط را تنظیم کنیم و در این مسیر، هویت فرهنگی و دینی خود را نیز پاس بداریم.

وی با اشاره به این که رییس مجلس سوئیس در کارگاه زیلوبافی حضور داشته و در زمان انتشار صدای قران توسط رادیوی بافنده زیلو، ضمن رعایت احترام به فعالیت خود ادامه داده است، گفت: خوشحال شدم زمانی که فهمیدم وی در زمان پخش نوای قران با صدای بلند و اقدام تیم همراه برای کم کردن صدا، فعالیت خود را با احترام به فرهنگ این گروه ادامه داد و به فرهنگ ما احترام گذاشته است این مسئله نشان می‌دهد که آن‌ها ارزش‌های ما را می‌دانند و به آن احترام می‌گذارند پس ما هم نباید خودباخته شویم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..