رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد:

تحقق تمام شاخص‌های نظام مهندسی در شهرستان‌ها

زحمتکش: تمام شاخص‌هایی که در مرکز استان داشتیم در شهرستان‌ها با رشد بهتر و چندین برابری محقق شد.

به گزارش یزدی نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در نشست هیئت مدیره هشتم گفت: خوشبختانه با رویکرد خوبی که هیئت مدیره دوره هشتم درخصوص شهرستان‌ها داشتند؛ همه قرارداد‌های پرسنل در استان متمرکز، حساب‌های مالی دفاتر و نحوه پرداخت حق الزحمه مهندسین یکپارچه و منظم شد.

زحمتکش با بیان اینکه در این دوره طی جلسات ماهانه، فصلی و سالانه برای تمامی دفاتر امکان خرید زمین فراهم شد افزود: در این دوره حجم کار ورودی، فعالیت‌ها و افزایش چند برابری درآمد در شهرستان‌ها نسبت به سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ را شاهد بودیم.

وی گفت: تمام شاخص‌هایی که در مرکز استان داشتیم در شهرستان‌ها با رشد بهتر و چندین برابری محقق شد که همه این توفیقات، مرهون تلاش مهندسین و پشت کار هیئت مدیره دوره هشتم بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، برگزاری دوره‌های آموزشی مالکین در شهرستانها را یکی از اولویت‌های سازمان خواند و گفت: برای اینکه بتوانیم خدمات مطلوبی را به مالکین بدهیم باید آن‌ها را با مسائل ساخت و ساز و شرح خدمات مهندسین آشنا کنیم.

زحمتکش در ادامه با اشاره به تعامل سازمان با شورا‌ها و شهرداری‌ها افزود: قرار است جلسات مداومی را با شورا‌های شهر درشهرستان‌ها داشته باشیم و ارتباط سیستمی با شهرداری‌ها برقرار کنیم.

احمدعلی فلاح عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان هم ساماندهی دفاتر، نظارت کیفی بر روی نقشه‌ها، طراحی و خرید زمین برای دفاتر در شهرستان‌ها و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم زمینه آموزش مهندسین در دورترین شهرستان‌ها را از دستاورد‌های این دوره برشمرد و افزود: امیدواریم دور بعد هم تمام خدماتی همچون ارجاع نظارت، و سایر خدمات که در مرکز استان انجام می‌شود پا به پای مرکز استان این خدمات به مردم درشهرستان‌ها هم انجام شود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان میبد هم با قدردانی از زحمات هیئت مدیره هشتم گفت: یکی از نقطه‌های درخشان در دوره هشتم، تمرکز آموزشی و فرهنگ سازی بود و در آموزش‌های از راه دور اتفاق خوبی برای شهرستان‌ها افتاد.

صباغی تامین زمین برای ساختمان دفتر نمایندگی میبد و تمرکز درآمد‌های مالی را از دیگر ویژگی‌های مدیریتی دوره هشتم نام برد و گفت: درآمد دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان میبد در دو سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش یافت.

وی شکل گیری کمیته نظارت عالی شهرستان و ایجاد سامانه الکترونیکی خدمات مهندسین را از دیگر دستاورد‌ها در این دوره برشمرد.

مدیر آموزش و برنامه ریزی و سیستم‌های سامان نظام مهندسی ساختمان استان هم گفت: در این دوره در همه ۹ شهرستان استان؛ سامانه خدمات مهندسی روی سیستم‌ها نصب شد و به صورت متمرکز فرایند‌ها و پرونده‌ها در این سامانه ثبت می‌شود.

خانی با بیان اینکه مباحث مالی با تمرکز در استان شفاف شد افزود: با مواجه با شرایط کرونا خرید سامانه جامع الکتروینک آموزش در راستای توزیع عادلانه آموزش که از شعار‌های اصلی هئیت مدیره دوره هشتم بود اتفاق افتاد و دو سال است که مهندسین در دورترین شهرستان‌ها بدون نیاز به مراجعه حضوری به استان از خدمات آموزشی برخوردارند.

محسن پایدار رئیس دفترنظام مهندسی ساختمان شفاف سازی و نرم افزاری کردن خدمات مهندسی را از نقاط بارز دوره هشتم خواند و گفت: تعامل بین دفتر نمایندگی شهرستان‌ها با شهرداری و شورای شهر و سرمایه گذاری‌های خوبی درایجاد زیرساخت بین شهرداری و دفتر انجام شد که انتظار داریم در هیئت مدیره نهم هم ادامه یابد.

پیشتاز رئیس دفتر نظام مهندسی ساختمان اشکذر گفت: در تمام شاخص‌ها در اشکذر پیشرفت داشتیم و خوشحالیم زحماتی که هیت مدیره هشتم در این دوره کشیدند نظام مهندسی در ادارات بیشتر شناخته شد و مردم ترغیب شدند که کار‌های ساختمانی و فنی خود را به نظام مراجعه کنند.

علوی مسئول دفتر بافق از روند روبه رشد کیفی و نظم دهی امور نظام مهندسی در بافق خبر داد و گفت: توجه ویژه به موضوع آموزش و اقدامات خوب برای طراحان و ناظران و همچنین توجه به مسائل رفاهی از اقدامات خوبی بود که در این دوره اتفاق افتاد و خرید زمین برای احداث ساختمان دفتر در بافق هم از دیگر نقاط بارزی بود که محقق شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..