فعالیت ۳۵۲ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در یزد

به گزارش یزدی نیوز سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به فعالیت ۳۵۲ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در یزد، گفت: بیش از ۵ میلیون نفر ساعت دوره آموزش فنی و حرفه‌ای در یزد برگزار شد.

 علی آقاافضلی در نشست کارگروه اشتغال استان یزد با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های فنی و حرفه‌ای آموزش نیروهای وظیفه در پادگان‌هاست، اظهار داشت: ۵ مرکز مجری برگزاری دوره های فنی و حرفه‌ای در پادگان‌های استان یزد فعالیت دارند.

وی با تاکید بر این مطلب که این مراکز ۱۰ کارگاه آموزش دوره های تخصصی فنی و حرفه‌ای با حضور ۵۱۱ نفر و ۳۲ دوره آموزشی برگزار کردند، گفت: ۱۲۰ درصد تحقق عملکرد در بخش پادگان‌ها داشتیم.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان یزد عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌ها و سیاست‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش دانشجویان است که تحت عنوان آموزش جوار دانشگاهی انجام می‌شود که در این زمینه هم ۹ مرکز جواردانشگاهی در استان یزد فعالیت دارند.

آقاافضلی در ارتباط با فعالیت بخش خصوصی در ارائه آموزش‌های تخصصی فنی و حرفه‌ای، گفت: در استان یزد ۳۵۲ آموزشگاه آزاد فعال داریم که ۴۹۱ مربی در این آموزشگاه‌ها مشغول به کار هستند.

وی با بیان این مطلب که در مجموع ۲۲۷۰ دوره آموزشی در این آموزشگاه‌ها برگزار شده است، عنوان کرد: در مجموع بخش دولتی و خصوصی ۳۲ هزار و ۷۷۰ نفر یا به عبارتی پنج میلیون و ۷۲۹ هزار و ۹۷ نفر ساعت در آموزش‌های ما شرکت کردند.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای استان یزد ادامه داد: در طول سال ۹۴ آزمون‌های هماهنگ برای تعداد ۳۹ هزار و ۱۱۱ نفر در سطح استان یزد برگزار شد.

آقاافضلی تصریح کرد: اگر بخواهیم بحث اشتغال را در استان حل کنیم باید نیازهای آموزشی را شناسایی و اولیت‌بندی کنیم و بعد از آن نسبت به ارائه آموزش در این زمینه‌ها اقدام شود.

وی ادامه داد: امکانات خوبی در استان یزد در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارد و غیر از آن هم می‌توان از امکاناتی که بر اساس تفاهمنامه‌های فنی و حرفه‌ای با صنایع ایجاد شده استفاده کرد.

تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..