۵.۵ درصد جمعیت یزد تحت پوشش کمیته امداد

no-thumbs

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: در حال حاضر 5.5 درصد جمعیت استان یزد تحت پوشش کمیته امداد هستند و البته بخش قابل توجهی از این جمعیت غیربومی است.

به گزارش یزدی نیوزمحسن علیزاده در کارگروه توسعه اشتغال استان یزد که به ریاست استاندار برگزار شد، اظهار داشت: اشتغال به طور مستقیم وابسته به اقتصاد است و هر کشوری که از نظر اقتصادی جلو باشد، قدرتمندتر است.

وی با بیان اینکه کشور ما باید با تحقق شعار اقتصاد مقاومتی به قدرتی بزرگتر در حوزه اقتصادی تبدیل شود، افزود: معتقدیم اقتصاد مقاومتی در کمیته امداد تبلور یافته زیرا از یک سو با مردم و محرومان طرف هستیم و از سوی دیگر مشاغل خرد را زیر پوشش داریم.

علیزاده با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی در حوزه اشتغال خرد به استان یزد اختصاص یافته است، عنوان کرد: مشاغل خرد به خوبی توانسته‌اند در این استان به تولید بپردازند که بخشی از این تولیدات نیز در ایام ماه مبارک رمضان در باغ ارم اسلامیه به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸ هزار و ۱۸۹ خانوار با جمعیت بیش از ۵۵ هزار نفر در استان یزد زیر پوشش کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: اگر جمعیت استان یزد را یک میلیون و ۷۰ هزار نفر در نظر بگیریم، ۵.۵ درصد جمعیت استان یزد زیر پوشش کمیته امداد هستند که البته بخشی از این آمار مربوط به افراد غیربومی است اما به هر ترتیب جمعیت استان یزد محسوب می‌شوند.

علیزاده با اشاره به اینکه بر اساس سیاست‌های کمیته امداد هر سال باید ۱۰ درصد از جمعیت کمیته امداد خودکفا شده و از چرخه حمایتی خارج شوند، افزود: در حال حاضر ۲۰ هزار و ۴۹۰ خانوار زیر پوشش طرح‌های اشتغال کمیته امداد و به عبارتی مجری طرح‌های خودکفایی هستند.

وی با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد در حوزه بافت فرش دستباف به عنوان یکی از مشاغل خرد، فعالیت قابل توجهی داشته‌اند، اظهار داشت: سال گذشته ۳۷۲ تخته فرش به متراژ ۲ هزار و ۱۵۱ مترمربع به ارزش بیش از ۹ میلیارد ریال توسط مجریان طرح خودکفایی استان یزد تولید شد.

علیزاده با همچنین از ارائه هزار و ۶۱۴ طرح خودکفایی و اشتغالزایی به ارزش ۲۳۵ میلیارد ریال در استان یزد خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل توسعه مشاغل، توان‌افزایی، ایجاد شغل و … است و میانگین پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به این طرح‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد یادآور شد: از این مبلغ ۱۶۱ میلیارد ریال قرض‌الحسنه بانکی، ۶۹ میلیارد ریال اعتبار امدادی و ۵ میلیارد ریال نیز از صندوق توسعه ملی بوده است.

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری‌های خوب کمیته امداد و فنی و حرفه‌ای استان یزد بیان کرد: بیش از ۵ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد زیر پوشش‌ آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند که بخش قابل توجهی از این آموزش‌ها توسط فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.

این مسؤول یادآور شد: ۲۵۸ دانش‌‌آموز نیز در ایام تابستان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند خواهند شد.

وی با تشریح مجموعه اقدامات انجام شده در راستای خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد استان یزد خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و ۱۵۵ خانواده زیرپوشش کمیته امداد خودکفا شده‌اند که جشن خودکفایی آنها در شهریورماه امسال برگزار می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..