مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

بیکاری تحصیل‌کرده‌ها در یزد مشکل‌ساز شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه بیشترین میزان بیکاری استان یزد مربوط به افراد تحصیل‌کرده است، گفت: بیکاری تحصیل‌کرده‌ها در یزد مشکل‌ساز شده است.

عماد تشکری اظهار داشت: اغلب فارغ التحصیلان استان یزد یا بیکار هستند یا برای پیدا کردن شغل مورد علاقه و مرتبط با تحصیلات خود به سایر استان‌ها مهاجرت می‌کنند.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر، واحدهای تولیدی و صنعتی استان نیز برای توسعه ناچار به پذیرش کارگر ساده هستند و از آنجا که هم باید به فکر اشتغال و هم تامین نیروی کار باشیم، اکنون با مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی مواجهیم که این امر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

تشکری ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ درصد نیروهای کارخانه‌های تولید کاشی در استان یزد، افراد تحصیل‌کرده و بقی کارگران ساده هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه در تلاش برای رفع مشکل اشتغال فارغ التحصیلان بیکار هستیم، افزود: این طرح‌ها با همکاری افراد جویای کار و کارفرمایان قابل اجراست.

وی یادآور شد: بر اساس این طرح، افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در صورتی که سن آنها از ۳۵ عبور کرده باشد اما دارای دو ماه سابقه بیمه باشند، می توانند به عنوان کارورز مشغول به کار شوند و دولت نیز حق الزحمه ای بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به آنها پرداخت می کند.

تشکری بیان کرد: این فرد پس از سه ماه آموزش، می تواند جذب کارگاه یا واحد تولیدی شود و دولت نیز تا دو سال حق بیمه او را پرداخت می کند و کارفرما از پرداخت حق بیمه معاف است.

وی تصریح کرد: کارفرما در صورتی که مجوز فعالیت داشته باشد، می تواند بدون محدودیت، با این شیوه فارغ التحصیلان بیکار را به کار بگیرد و افراد بیکار نیز تا سن ۳۸ سالگی می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..