ممانعت از فعالیت کارمندانی که کارت واکسن ندارند

استاندار یزد: کارمندانی که واکسن نزدند، اجازه حضور در محل کار خود را نیز ندارند.

به گزارش یزدی نیوز فاطمی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به شیب صعودی بستری‌های کرونایی دراستان یزد گفت: در ستاد ملی کرونا مقرر شد،کارمندان دولتی که تا بحال واکسن نزدند با ابلاغ ستاد ملی کرونا از ورودشان به محیط‌های اداری ممانعت شود و در صورت حضور برایشان غیبت رد شود.

فاطمی افزود: از ابتدای آبان ماه نیز، از ادامه کسب و کار اصنافی که هر دو دز واکسن را نزدند هم جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به روند مناسب واکسیناسیون در استان یزد گفت: استان یزد نسبت به سایر استان‌ها در زمینه واکسیناسیون از متوسط کشوری وضعیت بالاتری دارد، اما متاسفانه در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی زیر ۵۰ درصد هستیم.

فاطمی افزود: بنابراین باید نظارت‌ها درمراکز شلوغ و پرتردد مثل ترمینال‌ها، راه آهن، بازار و محیط‌های عمومی تشدید شود تا بتوانیم این بحران را مدیریت کرده تا شاهد وضعیت قرمز دراستان یزد نباشیم.

استاندار از مسئولان خواست تا تمام تلاش خود را در زمینه افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بین مردم و ترویج و ترغیب آنان به واکسیناسیون را انجام دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در این نشست گفت:این هفته نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد تعداد بستری‌های جدید و ۲۰ درصد تعداد بستری در آی سی یو افزایش داشته است.

نوری شادکام افزود: با توجه به اینکه در هفته گذشته روزانه حدود هشت هزار نفر مراجعه سرپایی با علائم تنفسی به اورژانس‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌ها داشته ایم، افزود: خوشبختانه با واکسیناسیون به موقع از آمار ۲ هزار نفری بستری‌ها و هر هفته حدود ۸۰ نفر مرگ ناشی از کرونا جلوگیری کردیم.

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز گفت:تا کنون بیش از یک میلیون و پنجاه هزار دز واکسن در استان یزد تزریق شده که در گروه سنی بالای ۱۸ سال نوبت اول ۸۰ درصد و هر دو نوبت ۴۵ درصد واکسن را دریافت کرده اند.

شریفی افزود: دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال ۵۷ درصد نوبت اول واکسن را دریافت کردند.

وی گفت: روزانه ۱۵ تا ۱۶ هزار دز واکسن در مراکز واکسیناسیون استان یزد تزریق می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

 

بخش نظردهی بسته شده است..