مراسم تکریم شهدای نمازجمعه قندوز افغانستان در یزد

مراسم گرامیداشت شهدای نمازگزاران مسجد قندوز افغانستان با حضور جمعی از شهروندان افغانستانی و مردم یزد و جمعی از مسئولان در امامزاده سید نصرالله یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز حسینی مسئول برگزاری این مراسم با بیان این که هدف از برگزاری این مراسم، تکریم شهدای نمازجمعه قندوز افغانستان است، گفت: جمعی از مسلمانان در مسجد سیدآباد قندوز افغانستان و در پی حمله عوامل گروه‌های تکفیری هفته گذشته به شهادت رسیدند که مراسمی به مناسبت گرامیداشت آنان برگزار شد.

وی افزود: شرکت کنندگان در این مراسم این جنایت را محکوم و خواستار دستگیری و محاکمه عاملان آن شدند و بر پایداری، مقاومت و حفظ جان شهروندان افغانستانی در برابر دشمنان ملت افغانستان تاکید کردند.

 

حجت الاسلام حسینی سخنران این مراسم گفت: اتفاقات اخیر در افغانستان و شهادت نمازگزاران شیعه در یکی از مساجد این کشور ثمره دخالت عوامل استکبار و آمریکای جنایتکار در منطقه است.

حسینی افزود: این قتل عام در راستای ناامن سازی افغانستان و منطقه است و آن‌ها به دنبال آن هستند تا امنیت و آرامش منطقه را بر هم بزنند.

وی گفت: مردم افغانستان خصوصاً شیعیان باید با اتحاد در برابر دشمنان ایستادگی کنند، اینکه به سادگی طالبان می‌آیند و حکومت مرکزی را ساقط می‌کنند و سران آن‌ها این حوادث و رخداد‌ها را رقم می‌زنند طبیعی نیست باید بزرگان و علمای افغانستان با اتخاذ مواضع هوشمندانه فتنه‌های فتنه انگیزان را خنثی کنند.

 

حوزه علمیه پیامبر اعظم (ص) یزد نیز در اطلاعیه ای این جنایت را محکوم کرده، متن اطلاعیه بدین شرح است: بار دیگر ایادی استکبار، دشمنان اسلام و پیروان اهل بیتعصمت و طهارت ، قاتلان ددمنش و خون آشام، جنایت نابخشودنی دیگری را باخاک و خون کشاندن ده ها انسان بی دفاع در نماز جمعه شهر قندهار اغانستان مرتکب شدندو قلوب میلیونها انسان آزاده را به درد آوردند.

 

مدیریت ، اساتید و طلاب حوزه علمیه پیامبر اعظم (ص) یزد نیز این جنایت را محکوم نموده و با قلبی آکنده از غم شهادت این عزیزان را خدمت ولی عصر، مقام معظم رهبری، مردم زجر دیده و مسلمان افغانستان و خانواده های شهدا تسلیت عرض می نماید.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..