سرمایه‌گذاری در حوزه کودک و نوجوانان لازمه توسعه کشور است

رئیس مجمع نمایندگان یزد: سرمایه‌گذاری در حوزه کودک و نوجوانان لازمه پیشرفت و توسعه کشور است و حمایت شورای شهر و شهرداری از برنامه‌های حوزه کودک ونوجوانان افزایش یابد.

به گزارش یزدی نیوز محمدصالح جوکار با اشاره به اینکه در شیوع کرونا کودکان از محیط مدرسه و آموزش‌های حضوری فاصله گرفته و در خانه محصور شدند افزود: متاسفانه فضای مجازی هم به صورت مدیریت شده در اختیار دانش‌آموزان قرار نگرفت و دانش‌آموزان با مشکلات آموزشی و درسی زیادی مواجه شدند.

وی تصریح کرد: برای جبران این مشکلات و با فروکش کردن تب تند کرونا و فراهم شدن امکان حضور مجدد دانش‌آموزان در مدارس با انجام دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون، باید برنامه‌های متنوع فرهنگی و خلاقانه آموزشی برای دانش‌آموزان اجرا شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر امروز کشور ما تمام سرمایه خودش را برای کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش به ویژه در دوره دبستان قرار دهد ضرر نمی‌کند و بهترین سرمایه‌گذاری را برای پیشرفت کشور در آینده انجام داده است.

جوکار افزود: یکی از مهمترین نکات در ارتباط با اجرای این برنامه‌ها، اطلاع‌رسانی درست و کامل است که باید از ظرفیت رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در این عرصه بیشتر و بهتر استفاده کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در اجرای این طرح گفت: صنایع و معادن مسئولیت‌های اجتماعی برعهده دارند که باید برای اجرای آن در حوزه‌های مختلف مورد نیاز جامعه توجه و جدیت داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از عرصه‌هایی که صنایع و معادن می‌توانند به آن ورود کنند و در آن احساس نیاز هم می‌شود زیرساخت‌های مرتبط با دوره‌های آموزشی، تفریح و خلاقیت کودکان و نوجوانان است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهرداری هم باید نسبت به این موضوع احساس وظیفه داشته باشند و بیش از پیش حمایت لازم از چنین طرح‌هایی را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..