سارقان خانه‌های نیمه ساز اردکان در دام پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان از دستگیری اعضای دو باند سارق منازل نیمه‌ساز در شهرستان اردکان و اعتراف آنها به چندین فقره سرقت در سطح این شهرستان خبر داد.

سرهنگ «اکبر شفیعی» در جمع خبرنگاران شهرستان اردکان ضمن اعلام این خبر، گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت اموال از منازل نیمه ساز در شهرستان اردکان، کارآگاهان پس از بررسی صحنه‌های وقوع جرم و جمع آوری مدارک و مستندات لازم از سرقت های صورت گرفته با انجام تحقیقات و اقدامات هوشمندانه دریافتند دو باند تبهکار در این اتفاق دست دارند.

وی افزود: یک دستگاه کامیون از لوازم خانه سازی اعم از سیم برق، شیرآلات، درب و پنجره، فرغون و بیل و غیره از دو باند تبهکار سرقت منازل نیمه ساز کشف و ضبط گردید.

وی با اشاره به این که مردم باید در زمینه ایمنی منازل و جلوگیری از سرقت اقدامات مقدماتی را انجام دهند، خاطرنشان کرد: همشهریانی که منازل نیمه ساز آنها در این مدت مورد دستبرد قرار گرفته با مراجعه به ستاد فرماندهی نیروی انتظامی جهت شناسایی اقلام به سرقت رفته خود اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: اجرای قوانین لازمه همکاری مردم و نیروی انتظامی است چرا که برای جلوگیری از سرقت و برخی جرایم این مردم هستند که باید یارو یاور نیروی انتظامی باشند و برای به حداقل رساندن برخی جرایم مثل سرقت از منازل با پیش بینی های لازم مثل نصب دزدگیر، دوربین مداربسته و رکوب پنجره ها هم خیال خود را راحت، هم پیشگری لازم در زمینه سرقت از منزل را فراهم نمایند.

شفیعی، هدف و اولویت اول نیروی انتظامی را ایجاد امنیت و آرامش در جامعه دانست و گفت: برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود و خوشبختانه با نگاه به شعار هفته نیروی انتظامی امسال «پلیس هوشمند؛ امنیت پایدار» توانستیم با تجهیز نیروی انتظامی به ابزار و فناوری‌های نوین در کنار آموزش‌های به روز به عنوان یکی از مراکز موفق پلیس استان یزد تبدیل شویم.

فرمانده انتظامی اردکان به خرید ۴۰ دستگاه دوربین کنترل امنیت شهری در مبادی ورودی و خروجی شهر اردکان اشاره کرد و گفت: در راستای ارتقای سطح امنیت شهرستان اردکان، ۱۰ دستگاه دوربین در سطح شهر اردکان و چندین دستگاه دیگر در دو بخش خرانق و عقدا نصب گردید، که تا دوماه آینده تعداد نصب این دوربین ها به ۴۰ عدد خواهد رسید.

این مقام انتظامی افزود: در مسیر خوشایند سازی محیط کلانتری و ستاد فرماندهی تعمیر و نگهداری و نوسازی فعالیت های درخوری طی این یکسال صورت پذیرفته که هدف از این اقدامات تعالی رفتار و تکریم ارباب رجوع بوده که خوشبختانه طی این چندماه اخیر با رضایتمندی مردم و مسئولان شهرستان همراه بوده است.

وی به اقدامات نیروی انتظامی پابه پای کادر درمان و بهداشت در اوج گیری های کرونا اشاره کرد و افزود: ماموران ما در نیروی انتظامی شهرستان اردکان در زمان هایی که خیلی از مشاغل بخاطر پیک های کرونا در تعطیلی به سر می بردند شبانه روز و با شیفت های کاری بیشتر در کنترل تردد مسیرها، هماهنگ با بیمارستان ها و اورژانس در حال خدمت رسانی به مردم بودند که از جمله دیگر افتخارات نیروی انتظامی به شمار می رود.

وی با تشکر از رسانه های در همراهی پلیس در امر اطلاع رسانی و تذکر امور پیشگیرانه خاطرنشان کرد: رسانه ها وظیفه خطیری در امر اطلاع رسانی های پیشگیرانه برخی جرایم و اتفاقاتی که به پلیس ناجا و راهور ختم می شود دارند و در سطح اردکان نیز از این امر مستثنی نیست که هم همراهی بیشتر مردم و برخی رسانه های فعال در شبکه های اجتماعی را می طلبد.

شفیعی در پایان با ابراز گلایه از عدم ارتقاء جایگاه فرماندهی این شهرستان برای مبارزه با مشکلات موجود در این حوزه و نیاز به تلاش گسترده تر برای به سرانجام رسیدن این اتفاق، گفت: با پیگیری نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار اردکان، در تلاش هستیم از سوی فرماندهی ناجا ساختار سازمانی نیروی انتظامی شهرستان اردکان را به رتبه بالاتر ارتقا دهیم و در کوتاه ترین زمان ممکن این وعده را اجرایی خواهیم کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..