معاون امداد و نجات هلال احمر یزد خبر داد؛

سقوط از ارتفاعات اسلامیه جان سنگ‌نورد پیشکسوت یزد را گرفت

معاون امداد و نجات هلال احمر استان یزد از بروز حادثه در ارتفاعات اسلامیه و فوت کوهنورد ۴۳ ساله یزدی و از پیشکسوتان سنگ‌نوردی استان بر اثر سقوط از ارتفاع خبر داد.

سید مهدی حسینی اظهار داشت: بر سقوط یک کوهنورد ۴۳ ساله در ارتفاعات و کوه‌های اسلامیه بلافاصله یک تیم امدادی به محل حادثه اعزام شدند که پس از رسیدن تیم عملیاتی و نجاتگران به محل حادثه و ارزیابی اولیه مصدوم، بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی و تثبیت بر روی بسکت، وی را به پایین ارتفاعات منتقل کردند و برای اعزام به مرکز درمانی تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی با بیان اینکه مصدوم هنگام سنگ نوردی و به علت بیرون آمدن ابزار، از ارتفاع ۳۰ متری سقوط کرده است، بیان داشت: متاسفانه به علت جراحات شدید وارده علیرغم تلاش نیروهای امدادی در اورژانس فوت کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد عنوان کرد: محمد حسینی از کوهنوردان و سنگنوردان پیشکسوت استان و از اعضا و نجاتگران تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر بوده است.

وی با اشاره به شرایط منطقه کوهستانی یزد و شهرستانهای استان و حوادث متعددی که برای کوهنوردان در این روزها رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم و شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..