کاهش خاموشی برق در یزد با طرح “نگاه آسمان”

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان یزد: طرح "نگاه آسمان" به عنوان یکی از اقدامات پیشگیرانه در کاهش خاموشی برق با موفقیت در حال اجرا است.

به گزارش یزدی نیوز، ابوالفضل ماندگاری با اشاره به اجرای موفق این طرح گفت: امکان دسترسی به شبکه‌های برق از راه دور برای بازدید و عیب یابی پیشگیرانه، تحلیل عکس تجهیزات با بالاترین بزرگنمایی برای شناسایی راحت‌تر عیب خط و شناسایی سرکابل‌های معیوب در کم‌ترین زمان از قابلیت‌های طرح نگاه آسمان به شمار می‌رود.

 

وی امکان ثبت همزمان بازدید انجام شده معایب مشاهده شده در نرم افزار PM، شناسایی اتصالات سست و برنامه ریزی برای رفع عیب از طریق خط گرم، شناسایی مسیل‌ها و ارسال گزارشات مصور به واحد مهندسی برای برنامه ریزی مقاوم سازی تجهیزات را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست.

 

ماندگاری افزود: امکان ارسال گزارش‌های تصویری به واحد‌های ایمنی با رویکرد حریم بانی، نگاه ویژه به موضوع تخصصی سازی و بازدید‌های پیشگیرانه، امکان بازبینی چندباره تصاویر در تشخیص عیوب بالقوه در این طرح دیده شده است.

 

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان یزد تصریح کرد: بزرگنمایی ۱۶ برابری تصاویر حرارتی و کیفیت بسیار بالا دوربین، مجهز بودن به پروژکتور برای قابلیت پرواز در شب، وجود سنسور هوشمند برای جلوگیری از برخورد با موانع، قابلیت پرواز تا ۱۰ ساعت و امکان دور شدن از خلبان تا چهار کیلومتر از دیگر قابلیت‌های ربات پرنده به شمار می‌آید.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..