امام جمعه موقت یزد:

عملیات تروریستی داعش در افغانستان با تحریک آمریکا صورت گرفت

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه عملیات تروریستی داعش در افغانستان با تحریک آمریکا صورت گرفت، گفت: آمریکا در اوج درماندگی و بیچارگی قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز ، آیت‌‎الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تسلیت شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: حضرت امام حسن عسگری علیه السلام در دوران بسیار سختی به امامت رسیدند و در طول دوران پربرکت امامتشان سختی‌های بسیار زیادی را متحمل شدند.

وی به آغاز امامت حضرت امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: انتظار فرج یکی از مهمترین عباداتی است که افتخار بسیار بزرگی هم هست و باید به خود ببالیم که شیعه ائمه(ع) هستیم و انتظار فرج امام زمان را داریم.

امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود به شیوع ویروس کرونا در طول بیش از یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و گفت: این بیماری منحوس خسارت‌های بسیار جانی، اقتصادی، اجتماعی به جامعه جهانی وارد کرده است.

مدرسی یزدی با تاکید بر اینکه این بیماری منحوس یک بلا است گفت: متاسفانه در جهان و حتی کشور خودمان نسبت به راه های برون رفت معنوی از بلا کم توجهی شده و به سایر راه‌ها اکتفا کرده‌ایم در حالی که باید به مباحث معنوی هم توجه داشته باشیم.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: در عین حال باید بدانیم که اگر مردمی، قومی، گروهی و فردی آنچنان که اسلام فرموده و قرآن دستور داده با بلا برخورد کنند، آن بلا برای آنها نعمت خواهد شد و در روایات داریم که خداوند متعال هیچ قومی را دوست ندارد مگر اینکه آنها را به بلا مبتلا کرده است.

وی با بیان اینکه مسائل تحریم هم به همین صورت یک بلا است گفت: ولی اگر به درستی با آن برخورد داشته باشیم این بلا برای ما به نعمت و زمینه پیشرفت و توسعه تبدیل می‌شود.

امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: در ارتباط با مسائل اقتصادی که به حمدالله دولت با تمام تلاش و امکاناتی که در اختیار دارد در صدد حل آنهاست و از خداوند می‌خواهیم که به آنها توفیق بدهد به‌توانند مشکلات را در تمام زمینه‌ها از جمله بهداشتی و این بیماری مسائل را به سر و سامان برسانند.

مدرسی یزدی به شکست آفریقا از افغانستان و برون رفت افتضاح آفرین آنها از این کشور اشاره کرد و گفت: الان آمریکا با کینه در صدد انتقام است و دیدید که چگونه با تحریک داعشی‌ها و انتحاری‌های غافل بیچاره، بیش از ۱۰۰ شیعه در حال نماز و عبادت خدا را در روز جمعه و در خانه خدا به خاک و خون کشیده و تعداد بسیار زیادی را مجروح کردند.

عضو فقهای شورای نگهبان این کار را نشانه شکست آمریکایی‌ها دانست و افزود: حتی دشمنان هم مجبور شدند این کار را محکوم کنند و قطعاً چنین اقداماتی در حالت عادی رخ نمی‌دهد و همین موضوع نشان دهنده درماندگی و بیچارگی آمریکایی‌هاست که مجبورند دست به چنین کارهایی بزنند.

وی به مسائل آذربایجان اشاره کرد و گفت: دولت و رئیس جمهور آذربایجان باید بدانند که در منطقه اسلامی و همسایگی جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند و نباید دشمنان اسلام را در کشور خودشان راه بدهند مخصوصاً در مرزهایی که نزدیک ایران است.

امام جمعه موقت یزد افزود: در لبنان هم به برکت مقاومت حزب‌الله، همپیمانانش و حمایت‌های ایران توطئه‌های آمریکا به بن بست رسیده و به حمدالله نتوانستند به اهداف خودشان برسند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..