استمرار جریان گاز در ایام سرد سال مستلزم مصرف بهینه

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد: کارشناسان شرکت گاز در طرح پایش ادارات به راهنمایی دستگاه‌های اجرایی خواهند پرداخت.

به گزارش یزدی نیوز، علی اکبر میدانشاهی با اشاره به فرارسیدن فصل سرد سال گفت: از همه شهروندان می‌خواهیم همکاری خود را در استفاده بهینه از گاز طبیعی ادامه داده و شرکت گاز را در ارائه هر چه بهتر تامین گاز به نقاط مختلف استان یاری کنند.

وی افزود: اقداماتی نظیر نصب سیستم کنترل هوشمند موتورخانه و رسوب زدایی موتورخانه ها، استفاده از لوازم گازسوز استاندارد، تنظیم دمای آبگرمکن و شوفاژ بین ۵۰-۶۰ درجه سانتیگراد، پوشیدن لباس مناسب، رعایت دمای رفاه بین ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتی گراد و همچنین نصب پرده ضخیم و دوجداره کردن پنجره‌ها از جمله مواردی است که علاوه بر جلوگیری از هدر رفت انرژی، در کاهش میزان مصرف گاز و کاهش مبلغ گازبها تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان بر روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز کار و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان کار، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روز‌های تعطیل (برای ساختمان‌هایی که سیستم حرارت مرکزی ندارند)، انجام معاینه فنی، تعمیر وسایل گرمایشی و دیگر اقدامات لازم به منظور افزایش بازدهی وسایل گازسوز نظیر نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه‌ها تأکید کرد.

میدانشاهی ادامه داد: کارشناسان شرکت گاز استان یزد در طرح پایش ادارات که به زودی استارات آن زده خواهد شد، آماده ارائه هر گونه مشاوره و راهنمایی به دستگاه‌های اجرایی در زمینه کاهش مصرف گاز طبیعی خواهند بود.

وی از طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری، طرح تخفیف صورتحساب گازب‌های مصرفی و همچنین طرح پایش دمای ساختمان دستگاه‌های اجرایی استان به عنوان طرح‌های تشویقی شرکت ملی گاز ایران در راستای نهادینه‌سازی مصرف صحیح گاز طبیعی و ترغیب مشترکین پرمصرف به تغییر رفتار مصرف نام برد که با جدیت توسط این شرکت دنبال شده و در حال اجرا هستند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..