انتقال آب از دریای عمان به استان یزد از هفته آینده

استاندار یزد: بخش خصوصی آماده اجرای طرح انتقال آب دریای عمان به استان است.

به گزارش یزدی نیوز استاندار یزد در نشست توجیهی سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان گفت: طرح انتقال آب دریای عمان به استان یزد بدون دخالت دولت، از سوی بخش خصوصی انجام می‌گیرد.

مهران فاطمی با بیان اینکه دولت در اجرای این طرح نقش حمایتی و تسهیل گری را بر عهده خواهد داشت، افزود: بخش خصوصی اشتیاق فراوانی برای اجرای این طرح و مشارکت در توسعه استان یزد دارد.

وی با اشاره به لزوم اقناع بخش خصوصی در زمینه اقتصادی بودن این طرح تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش خصوصی کاملا در این زمینه توجیه شده است، امیدواریم پس از یک هفته انتقال آب از دریای عمان به استان آغاز شود.

استاندار یزد ادامه داد: این طرح در دوره زمانی چهار ساله به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب استان یزد هم گفت: این طرح شامل ۸۵۰ کیلومتر خط انتقال است که سالانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب شیرین سازی شده را از دریای عمان به استان انتقال می‌دهد.

محمد مهدی جوادیان زاده افزود: ۸۰ درصد آب انتقالی در بخش صنعت و ۲۰ درصد در بخش گلخانه‌ای مصرف خواهد شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نیز در این نشست تصریح کرد: شرایط اقلیمی استان و شکنندگی آن به گونه‌ای است که لزوم انتقال آب به استان را در زمان کنونی ضروری کرده است.

محمدصالح جوکار خاطرنشان ساخت: نیاز بیش از ۳۰۰ روستای استان به آب شرب و بهداشتی اهمیت انتقال آب را به استان دو چندان می‌کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..