مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد:

۷۳فرصت جدید سرمایه گذاری در استان یزد شناسایی شد

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: سال گذشته 73 فرصت جدید سرمایه گذاری با همکاری دستگاههای اجرایی و شرکت های مشاور در این استان شناسایی شد.

به گزارش یزدی نیوزعلی نمازی در نشستی گفت: فرصت های شناسایی شده در زمینه های مختلف کشاورزی، صنعتی ، انرژی و میراث فرهنگی و گردشگری بوده است.
وی از برگزاری ۱۰ نشست سرمایه گذاری با حضور مدیران دستگاههای عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد در سال گذشته خبر داد و گفت: این نشست ها ۴۵ مصوبه داشته است.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد ، تجهیز این مرکز ، ارائه گزارش مشوق های قانونی قابل ارائه به متقاضیان، ارائه لیست نهایی فرصت های شاخص سرمایه گذاری استان و دریافت نظرات تکمیلی اعضای مرکز در خصوص لوح فشرده یزد سرزمین فرصت های سرمایه گذاری را از جمله مصوبات فعالیت های مرکز خدمات عنوان کرد.
نمازی همچنین دریافت نظرات پیشنهادی اعضاء در خصوص مشوق های ملی و استانی، ارائه گزارش در خصوص وضعیت واحدهای خرد اقتصادی (اصناف)، ارائه گزارش در خصوص مولفه ضعف بازار سرمایه در تامین مالی فعالیت های تولیدی و ارائه گزارش برقراری خط اعتباری پنج میلیارد دلاری بین جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی برای تامین مالی را از دیگر مصوبات جلسه های مرکز خدمات بیان کرد.
وی ادامه داد: سال گذشته ۹ جلسه با سرمایه گذاران کشورهای ژاپن، آلمان ، چین، کره جنوبی، ایتالیا و فرانسه در راستای توسعه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری تشکیل شده است.
این مسئول در پایان از صدور یک مجوز سرمایه گذاری خارجی برای یک گروه اقتصادی کشور چین از سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با سرمایه مصوب سه میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در زمینه تولید کاشی و سرامیک در سال گذشته خبر داد.
یزد با یک میلیون و ۷۴ هزار نفر جمعیت و متوسط ۱.۶۳ درصد رشد سالانه، نخستین استان کشور از لحاظ سرانه صنعتی (کل سرمایه گذاری تقسیم بر جمعیت)، چهارمین استان کشور از لحاظ کشت گلخانه ای به شمار می رود که ۲۲ سال متوالی جایگاه نخست قبولی کنکور سراسری را در اختیار داشت.
این استان با سهم ۵۱ درصد تولید سنگ آهن کشور، تولید ۴۵ درصد کاشی و سرامیک، ۲۷ درصد تولیدات نساجی کشور، ظرفیت بالای میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز ایتالیا و نخستین شهر خشتی جهان، برخورداری از بالاترین پتانسیل انرژی خورشیدی و نیز رتبه نخست کشور در زمینه پزشک و تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت، زیرساخت های ویژه ای را برای ایجاد اشتغال در مقایسه با سایر استان ها داراست.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..