رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد:

همایش‌های دوچرخه‌سواری در یزد باید تداوم و گسترش یابد

رییس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد در مراسم تجلیل از فعالین دوچرخه سواری همایش‌های «آسمون آبی، رکاب سبز»، برگزاری این همایش‌ها را مقدمه ورزش همگانی دانست و افزود: باید در تداوم و گسترش این روند همت مضاعف شود.

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» در این مراسم، ضمن خداقوت به ورزشکاران و تجلیل از فعالیت و زحمات دوچرخه‌سواران در ترویج ورزش همگانی، گفت: با توجه به اینکه ورزش سلامت جسم و روح را به دنبال دارد، می‌تواند نشاط و شادابی را در جامعه تزریق کند و هرگاه بخواهیم برنامه راهبردی را تدوین کنیم، نیاز به ورزش حس می‌شود.

وی با بیان این که جامعه‌ای که اهل ورزش نباشد، جامعه فرسوده و افسرده‌ای است و کسی که بخواهد برای کاهش مشکلات اجتماعی و آسیب‌های جامعه برنامه ریزی کند، باید رکن اساسی ورزش را در نظر داشته باشد، تاکید کرد: برنامه مدون برای تقسیم عادلانه امکانات و خدمات ورزشی برای افراد در محلات و مناطق مختلف شهر در نظر گرفته شده است که امیدواریم به یاری خداوند و کمک همکاران و مسئولان، این برنامه‌ریزی عملیاتی شود.

«سید محمد رستگاری» فرماندار یزد هم در این مراسم با بیان اینکه سعی شده است که همایش‌های هفتگی دوچرخه سواری در طول سال تداوم داشته باشد، گفت: همایش دوچرخه‌سواری علاوه بر بعد ورزشی باعث ایجاد شور، نشاط، همدلی و تلنگری برای همگانی کردن ورزش در بطن جامعه است.

وی با اشاره به نوآوری در برگزاری همایش‌های دوچرخه‌سواری با همکاری هیئات مذهبی، افزود: با این همکاری که همراه با تجلیل از خانواده‌های شهداست، درگیری بیشتر ساکنان محلات با ورزش را شاهد هستیم که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شده و باید تداوم یابد.

رستگاری با اشاره به هدف اصلی برگزاری همایش دوچرخه‌سواری که اجرای طرح حمل و نقل پاک و جایگزین کردن دوچرخه با خودروهای تک سرنشین است، گفت: با توجه به این که شهر یزد به شهر دوچرخه‌ها معروف است، می‌توان حتی با لباس رسمی و دوچرخه به محل کار رفت و دوچرخه‌سواری را به بطن زندگی خود آورد که خوشبختانه اخیرا شاهد این تغییرات در بین برخی از کارمندان هستیم اما برای همه‌گیرتر شدن این پویش نیاز به بهتر شدن زیرساخت‌های شهری است.

«عباس ملازینلی» مشاور هنری شهردار هم در این مراسم با ابراز امیدواری که دوچرخه‌سواری از پنجشنبه‌های بدون خودرو، وارد زندگی روزمره شهروندان شود، گفت: همایش‌های دوچرخه سواری «آسمون آبی، رکاب سبز» که از دل یزد جوانه زده می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق برای سایر شهرهای کشور باشد.

وی با اشاره به حساس بودن بافت تاریخی یزد نسبت به تردد بیش از حد خودروها، افزود: عبور و مرور ماشین‌ها در بافت سنتی، باعث آسیب و تخریب تدریجی می‌شود و باید با توجه بیشتر دوچرخه سواری را به خصوص در بافت سنتی رواج دهیم.

«مهدی شهریاری» مسئول حمل و نقل پاک شهرداری یزد هم در این مراسم با اشاره به رتبه اول استان یزد در استفاده از خودرو شخصی و شیوع بیماری دیابت، گفت: باتوجه به سطح بالای آگاهی مردم شهر یزد، باید اندیشه ورزش دوستی و ورزش پروری بیشتری ترویج شده و همچنین در همین راستا امکانات و زیرساخت های ورزشی و تفریحی ایجاد و گسترش پیدا کند.

وی افزود: باتوجه به اینکه در یک روز بیش از یک میلیون سفر شهری در یزد اتفاق می‌افتد، برای هشت سال آینده بیش از ۸۰۰۰ دوچرخه برای تردد شهروندان در شهر پیش بینی و درنظر گرفته شده است.

«مهدی جمالی نژاد» معاون عمرانی وزیر کشور نیز در ارتباط مجازی زنده با این مراسم، ضمن تشکر از دوچرخه‌سواران یزدی به عنوان الگوی موفق برای سایر شهرهای کشور، گفت: چهار محور شامل مدیریت سیستم حمل و نقل، ایمنی سیستم حمل و نقل، حمل و نقل عمومی و آموزش و فرهنگ سازی از چالش‌های ترویج فرهنگ دوچرخه سواری است که امیدواریم پیگیری های جدی‌تری در این موارد صورت گیرد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، در این مراسم از «عباس ملازینلی» رئیس سابق سازمان به پاس زحمات و تلاش‌هایش در برگزاری همایش‌های دوچرخه‌سواری و همچنین از مسئولین برگزاری و فعالان همایش‌های دوچرخه سواری تجلیل به عمل آمد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..