استاندار یزد:

مدارس تا نیمه آبان ماه حضوری می شود

فاطمی: بر اساس آئین نامه صفر - شش که وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرده است مدارس تا نیمه آبان ماه به صورت حضوری و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شود.

به گزارش یزدی نیوز، استاندار یزد در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا گفت: بنا بر مصوبات این ستاد مقرر شده است تا نیمه آبان ماه پوشش واکسیناسیون دانش آموزان تکمیل شود

 

فاطمی گفت: همزمان نیز بر اساس آئین نامه صفر – شش که وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرده است مدارس به صورت حضوری و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شود.

 

وی از خانواده‌ها خواست تا دانش آموزان خود را به مراکز تزریق واکسن برده تا پوشش واکسیناسیون در استان کامل شود و بتوانیم نقیصه‌ای که بر اثر آموزش‌های مجازی به نظام تعلیم و تربیت ما وارد شده است را جبران کنیم و شاهد این باشیم تا دانش آموزان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حفظ سلامتشان در محیط مدرسه حضور داشته باشند.

 

استاندار گفت: بحث آموزش و پرورش جزء اولویت‌های استان است و تصمیم گرفته شد که کلیه دستگاه‌های استان ظرفیت خودشان را برای تقویت نظام تعلیم و تربیت استان تجهیز کنند.

 

وی گفت: در بسیاری از کشور‌ها در شرایط کرونا کسب و کار‌ها تعطیل شد، اما نظام تعلیم و تربیت را تا حد امکان تعطیل نکردند.

 

فاطمی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های استان باید پیوست فرهنگی داشته باشند افزود: انجمن اولیاء و مربیان باید فعالتر شود و نکات مشاوره‌ای به آنان ارائه شود.

 

وی با تاکید بر استفاده از تجارب سایر استان‌ها گفت: نگاه ما باید به آموزش و پرورش نگاه سرمایه گذاری باشد و منابع لازم برای آموزش و پرورش باید جذب شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت: در این نشست مقرر شد تفاهم نامه‌ای با شورای اسلامی شهر یزد بسته شود و مباحث تربیتی و فرهنگی را با مشارکت شورای اسلامی شهر در خدمت دانش آموزان استان باشیم.

 

موحدی فرد عنوان کرد: در این نشست مصوب شد برنامه چهار ساله استان با رویکرد سند تحول ویژه استان یزد نوشته شود و بتوانیم این برنامه را به مناطق چهارده گانه استان گسترش بدهیم.

 

وی با اشاره به موضوع همکاری و تعامل بیشتر با انجمن‌های اسلامی دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و انجمن اولیاء و مربیان گفت: این مهم نیز در دستور کار شورا قرار گرفت و مصوباتی در این زمینه داشتیم.

 

در این نشست هر یک از معاونان آموزش و پرورش استان به بیان گزارشی از مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات حوزه کاری خود پرداختند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..