امام جمعه یزد:

بحران جمعیت کشور و استان یزد را تهدید می کند

امام جمعه یزد با اشاره به آمار پایین زاد و ولد در یزد و کشور گفت: بحران جمعیت کشور و به تبع آن، استان یزد را تهدید می کند.

به گزارش  یزدی نیوز ، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار ائمه جمعه استان یزد استاندار یزد در نشست با تاکید بر همراهی و همکاری با مسئولان استان برای رفع مشکلات اظهار داشت: دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش برای کادرسازی و تربیت نیروهای متعهد و متخصص در زمینه های مختلف تلاش کنند تا در آینده برای تأمین نیروی انسانی متخصص دچار مشکل نباشیم.

وی با بیان اهمیت توجه به فرهنگ عمومی جامعه و تقویت شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: در تمام موارد و موضوعات باید به فرهنگ جامعه توجه ویژه ای داشته باشیم در غیر این صورت با تغییر تدریجی ذائقه مردم، سنت های الهی و فرهنگ بومی و محلی از بین خواهد رفت.

امام جمعه یزد با اشاره به کاهش جمعیت کشور افزود: با توجه به آمار پایین زاد و ولد و آمار نگران کننده سقط جنین در کشور، در آینده نه چندان دور دچار مشکل خواهیم شد و بحران جمعیت، آینده کشور را تهدید می کند و لازم است برای این موضوع نیز برنامه ریزی صورت بگیرد.

ناصری افزود: در زمینه تربیت نسل آینده باید به آموزش و پرورش و به ویژه دانشگاه فرهنگیان که تربیت فرزندان و آینده سازان این کشور به دست آنهاست، توجه جدی شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..