مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان یزد:

در حال حاضر ۲۵ هزار روستایی از خدمات این صندوق برخوردارند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان یزد از پوشش خدمات بیمه‌ای این صندوق برای ۲۵ هزار نفر از روستاییان استان در حال حاضر خبر داد.

«حسن ابراهیمی» در حاشیه جشن ملی روز روستا و عشایر  گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که در سال ۱۳۸۳ توسط مجلس ششم مصوب شد، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بود چرا که تا قبل از آن بسیاری کشاورزان در زمان کهنسالی که نیازمند سازمان‌های حمایتی می‌شدند، فاقد پوشش بیمه‌ای بودند.

وی با بیان این که به دنبال تشکیل این صندوق بیمه شاهد پر شدن خلاء مذکور بودیم، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۵ هزار نفر از روستاییان استان تحت پوشش این بیمه هستند و قریب به سه هزار و ۸۰۰ خانوار روستایی در استان نیز از مستمری‌های بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی این صندوق بهره‌مند می‌باشند.

مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان در ادامه خاطرنشان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، پایین ترین حق بیمه را به میزان ۱۵ درصد به خود اختصاص داده که ۱۰ درصد آن از طریق دولت و پنج درصد از طریق خود فرد پرداخت می‌شود که این میزان براساس سطوح درآمدی، در سال جاری بین ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۹۵ هزار تومان است که البته در مقایسه با سایر صندوق‌ها مبلغ بسیار کمی محسوب می‌شود.

ابراهیمی گفت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر سه نوع مستمری در قالب بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی نیز به افراد تحت پوشش خود ارائه می‌کند به طوری که افراد با توجه به نوع مستمری و شرایط لازم از آنها بهره‌مند می‌شوند.

به گفته‌ی وی، یکی از مزیت‌های این صندوق انتقال سوابق بیمه به سایر صندوق‌ها مانند تامین اجتماعی است و افراد از این طریق می‌توانند از مزایای دیگر صندوق‌ها نیز استفاده کنند.

ابراهیمی در پایان نیز متذکر شد: با توجه به سرمایه‌گذاری مبالغ کلان توسط دولت در صندوق‌ بیمه روستائیان، انتظار می‌رود تمام سرپرستان خانوار، زنان سرپرست خانوار، زنان خانه‌دار، دانشجویان، کشاورزان و تمامی افرادی که فاقد بیمه هستند، از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند تا در سال‌های آتی، یارانه و سهمی که دولت برای آن‌ها در نظر گرفته است را بتوانند دریافت کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..