معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد:

صنعت فناوری در دانشگاه، نوآوری می آورد/امکانات دانشگاهی باید برای خدمت رسانی به جامعه باشد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با بیان اینکه صنعت فناوری در دانشگاه، نوآوری می آورد، تصریح کرد: تبدیل فناوری به نوآوری در کشور جایش خالی است و بهترین فرصت است که این حرکت از دانشگاه آزاد و در این مقطع زمانی انجام شود.

به گزارش یزدی نیوز دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی طی نشست یک روزه مدیران مراکز رشد منطقه ۲ دانشگاه آزاد (استان های مرکزی، اصفهان و یزد) که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد، ضمن بازدید از مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با امکانات این دانشگاه و مرکز از جمله ۱۴ هسته، واحد فناور و شرکت دانش بنیان بیشتر آشنا شد.

وی در جلسه ای که با حضور رییس دانشگاه آزاد واحد یزد و معاونین این واحد به منظور بررسی موضوعات فناوری در این استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم این استان ایجاد مراکز رشد اقماری در واحدهای تابعه استان است که زمینه ساز ترویج فناوری در بین کلیه دانشجویان و اعضای هیات علمی استان خواهد بود.

وی با اشاره به کلام مولا علی(ع) که هرکس در آنچه آموخته است بسیار بیندیشد علمش استوار می شود و آنچه را که نفهمیده است می فهمد، به بیان کسب تجاری سازی مدیریتی در حوزه کلان دانشگاه در راستای دستاوردهای دانشگاه آزاد و افق چشم اندازهای این دانشگاه پرداخت.

دهقانی فیروزآبادی افزود: دانشگاه آزاد کارکرد مناسبتری نسبت به سایر مراکز آموزشی غیر دولتی دارد. روند تغییرات در دانشگاه ها از یک دانشگاه آموزشی و پژوهشی در چند دهه اخیر به وقوع پیوسته و دانشگاه های نسل جدید ظهور یافته اند. تغییرات نسلی در دانشگاه های ایران نیز لاجرم باید صورت بگیرد و تحرکاتی صورت پذیرفته است. تغییر نسل دانشگاه های آموزشی و پژوهشی به دانشگاه نسل سه و چهار با مرمت و جهت دهی بسمت یک دانشگاه کارآفرین امکان پذیر است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فکرها و برنامه ریزی در دانشگاه را باید مردم بدانند و به آنها اطلاع رسانی شود. تجهیزات و امکانات دانشگاهی باید برای خدمت رسانی به جامعه باشد و محیط دانشگاه محل پلتفرم تبلیغات باشد.

وی در پایان با بیان اینکه صنعت فناوری در دانشگاه، نوآوری می آورد، تصریح کرد: تبدیل فناوری به نوآوری در کشور جایش خالی است و بهترین فرصت است که این حرکت از دانشگاه آزاد و در این مقطع زمانی انجام شود.

به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، در جلسه ای با حضور مدیران مراکز رشد منطقه ۲ شاخص های ارزیابی و سطح بندی مراکز رشد در سال جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از دیگر برنامه های نشست مدیران مراکز رشد منطقه ۲ ارائه گزارش عملکرد آن و پیشنهاد برنامه عملیاتی این مراکز تا پایان سال جاری بود که توسط مدیران ارائه شد. هدف از برگزاری نشست مدیران مراکز رشد مناطق دانشگاه آزاد اسلامی، آشنایی با مشکلات این مراکز رشد، برگزاری دوره های توانمندسازی برای مدیران، بازدید میدانی از فعالیت مراکز رشد و همچنین بررسی برنامه های عملیاتی این مراکز رشد است. همچنین جلسه ای در خصوص تبیین برنامه های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه و آشنایی بیشتر مدیران مراکز رشد با اکوسیستم نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..