توسعه گردشگری در استان یزد

امام جمعه میبد: دبیرخانه صادرات صنعتی، صنایع دستی و گردشگری در راستای توسعه گردشگری در استان یزد راه اندازی می شود.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله اعرافی در جمع هتل داران استان با قدردانی از اقدامات انجام شده درهمه قلمرو‌های گردشگری گفت: مقوله گردشگری مقوله ای است که اسلام از منظر فلسفی، فقهی، حقوقی، اخلاقی و ارزشی به آن نظر دارد. با گردشگری می‌توانیم روی دنیا اثر تمدنی، تاریخی، اجتماعی و فکری بگذاریم

امام جمعه میبد با اشاره به نقش گردشگری در اقتصاد کشور گفت: متاسفانه در برنامه پنجم و ششم توسعه درصد کمی از پیش بینی‌ها تحقق یافت درصورتی که با ورود بخش خصوصی می‌توانستیم با وصل شدن به پایگاه‌ها و حلقه‌هایی در بیش از یکصد کشور، گردشگری را توسعه و مسائل فرهنگی بیشتری را تحقق بخشید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بنابراین امکان افزایش و ارتقاء گردشگری با شاخص‌های فرهنگی که با فرهنگ ما سازگار باشد وجود دارد و باید برش استانی، پایه حرکت جدید بخش خصوصی درامر صنایع دستی و گردشگری ریخته شود.

امام جمعه میبد با بیان اینکه در مسائل فرهنگی باید توانمندی و جسارت داشته باشیم تا اثر بگذاریم گفت: با ظرفیت‌های فرهنگی قوی‌تر و گردشگری می‌توانیم روی دنیا اثر تمدنی، تاریخی، اجتماعی و فکری بگذاریم.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه ایران حرف‌های زیادی درگردشگری از مذهبی دینی تا فرهنگی و اجتماعی، گردشگری و توریسم درمانی دارد تصریح کرد: اقتدار فرهنگی ما طوری است که اگر علاقه مندانه و با رویکرد علمی و برنامه ریزی وارد شویم می‌توانیم پیش از اینکه اثر بپذیریم اثر بگذاریم.

آیت الله اعرافی بر داشتن برنامه پنج ساله و ده ساله از سوی بخش خصوصی در امر گردشگری تاکید کرد و گفت: با ارائه این افق به دولت دانشگاه و حوزه یزد را به قطب گردشگری و سیاحتی و زیارت بدل کنید و با اجماع نسبی اصحاب و فرهنگ و علما راه را برای آینده و توسعه کار باز کنید.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه درسطح کشور آماده کمک هستم افزود: قرار است استاندار دبیرخانه صادرات صنعتی و صنایع دستی و گردشگری را در استان راه اندازی کند تا دامنه کار گردشگری در استان توسعه یابد.

امام جمعه میبد در ادامه با اشاره به لطمه‌هایی که حوزه گردشگری از جمله استان‌های قم و مشهد در کرونا در همه امور خدماتی و شغلی خورده است گفت: این مسائل را درحوزه آب و برق و خدمات و تسهیلات منعکس خواهم کرد.

 

رئیس جامع هتل داران یزد و خزانه داران جامع هتل داران ایران در حاشیه این دیدار گفت: وضعیت گردشگری از ابتدای شروع کرونا در اسفندماه ۹۸ با فراز و فرود‌هایی مواجه بود و تعداد کمی از مجموعه‌ها در حال فعالیت بسیار محدودی هستند.

طباطبایی با بیان اینکه بحث سفر ایمن و حذف محدودیت‌ها در مقاصد گردشگری مرکز کشور خواسته هتل داران در این دیدار بود افزود: تا بتوانیم در پسا کرونا آماده خدمت رسانی به هم میهنان و گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

رئیس خزانه داران جامع هتل داران ایران با بیان اینکه بیش از ۱۱۰ مجموعه هتل، اقامتگاه، مهمانپذیر و بیش از ۱۴۰ بوم گردی را در استان یزد داریم که ۴۰ درصد از این مجموعه با حداقل ظرفیت ۲۰ درصدی فعال هستند گفت: ۸۰ درصد آژانس‌ها که نزدیک ۹۰ آژانس خدمات مسافرتی است درحال فعالیت هستند و عمده دفاترخدمات سفر تعطیل هستند.

وی افزود: دربخش راهنما‌ها هم که بیش از ۶۰۰ راهنما به زبان‌های مختلف در استان داریم ۹۰ درصد آنها بیکار هستند.

رئیس جامع هتل داران یزد گفت: در مجموع گردشگری استان به نسبت سال ۹۷ تنها با ۲۰ درصد ظرفیت خود درحال فعالیت است و در این زمینه گردشگری خارجی به صفر رسیده است و اندک گردشگرسلامت به صورت موردی وارد کشور می‌شوند.

طباطبایی با بیان اینکه از شروع کرونا تا الان ویزای گردشگری برای ورود به کشور صادر نمی‌شود اظهارداشت: با حمایت‌ها و تلاش وزیر که در هیئت دولت مطرح شده است؛ امیدواریم از ابتدای آبان ماه ویزای گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز شود تا بتوانیم گردشگرخارجی هم داشته باشیم ضمنا درخصوص گردشگری‌های داخلی هم ممنوعیت‌های تردد همچنان پابرجا است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..