امام جمعه یزد:

امنیت جمهوری اسلامی عاریه‌ای نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان این که امنیت امروز کشورمان یک امنیت عاریه‌ای نیست بلکه یک امنیت ذاتی است، اظهار کرد: امروز هیچ کشوری جرات دست درازی به منافع کشورمان در هیچ کجای دنیا را ندارد و این ناشی از همین استقلال امنیتی است.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در خطبه‌های نماز جمعه شهر یزد با اشاره به مناسبت هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه، در اینباره تصریح کرد: وقتی قبایل مکه توطئه قتل شبانه پیامبر(ص) را برنامه ریزی کردند، حضرت علی(ع) با فداکاری در بستر رسول اکرم(ص) خوابید و پیامبر(ص) به دستور خداوند شبانه از مکه خارج و روانه‌ی مدینه شد و بدین نحو این توطئه دشمنان خنثی شد.

وی تاکید کرد: خداوند در قران به این ماجرا اشاره داشته و در وصف اقدام حضرت امیرالمومنین(ع) بیان می‌کند: «عده‌ای جان خود را فدا می‌کند تا اسلام زنده نگه داشته شود.»

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و نقش این نیرو در حفظ امنیت جامعه، گفت: نیروی انتظامی در نظام جمهوری اسلامی برخلاف رژیم پهلوی که تنها برای حفظ تاج و تخت حکومت استبدادی تلاش می‌کنند با تکلیف الهی خود آشنا هستند و برای رضای خدا جانفشانی می‌کند.

وی با بیان این که نیروی انتظامی همواره شهدای زیادی را در راه دفاع از نظام و اسلام نثار می‌کند، گفت: نیروی انتظامی وظایف حساس و دشواری را برعهده دارد و خوشبختانه امروز به خوبی و با اقتدار خدمات گسترده خود را به مردم ارائه می‌دهد.

ناصری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه افسری در رابطه با امنیت کشورمان، گفت: امنیت امروز کشورمان یک امنیت عاریه‌ای نیست بلکه یک امنیت ذاتی است و برخلاف بسیاری از کشورها که امنیتشان با دست دراز کردن پیش بیگانگان تامین می‌شود، در جمهوری اسلامی به برکت نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج و مشارکت مردمی، وابستگی امنیتی نداریم.

وی با تسلط کشورمان بر آب‌های بین المللی، اظهار کرد: هیچ کشوری جرات دست درازی به منافع کشورمان در هیچ کجای دنیا را ندارد و این ناشی از همین امنیت ذاتی و استقلال امنیتی در کشورمان است و امیدواریم در استقلال اقتصادی نیز تلاشهای در حال انجام هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وی به ورود مقام معظم رهبری به مسائل اقتصادی و کالاهای وارداتی از برخی کشورها در راستای استقلال اقتصادی کشورمان، گفت: علمای بزرگ ما در سالیان پیش نیز در موارد مشابه مانند خرید برخی کالاها و تنباکو به حکومت‌های وقت هشدار داده و در این باره اقدامات خوبی برای کوتاه کردن دست اجانب داشتند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد نیز خطاب به رئیس جمهور گفت: متاسفانه در مسائل فرهنگی چندین سال عقب هستیم و کرونا نیز باعث کند شدن برخی فعالیتهای فرهنگی شد و دشمن توانست با سوء استفاده از این خلاهای فرهنگی به سنت‌های اسلامی خدشه وارد کرده و بنیان خانواده‌ها را متزلزل کند که امیدواریم در دولت جدید توجه بیشتری به این موضوع شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..