۷۰ درصد ادارات مهریز مناسب برای سالمندان

رئیس اداره بهزیستی مهریز گفت: حدود ۷۰ درصد ادارات شهرستان برای تردد و استفاده سالمندان مناسب سازی شده است.

«رضا زارع»  اظهار کرد: مهریز با برخورداری از بیشترین مرکز سالمندی در بین دیگر شهرستانهای استان یزد، در حال حاضر دارای چهار مرکز روزانه و یک مرکز شبانه روزی برای نگهداری از سالمندان است.

وی از پرداخت ماهیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان یارانه به ۱۱۳ نفر از سالمندان این مراکز سالمندی خبرر داد و گفت: طی شش ماهه نخست امسال حدود یک میلیارد تومان به سالمندان تحت پوشش بهزیستی شهرستان یارانه پرداخت شده است.

زارع در ادامه با بیان این که تاکنون حدود ۷۰ درصد ادارات شهرستان برای تردد و استفاده سالمندان مناسب سازی شده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر برای مناسب‌سازی معابر و برخی اماکن دولتی اقداماتی صورت گرفته ولی به رغم اهمیت موضوع و پیگیری‌های صورت گرفته، همکاری در این زمینه قابل قبول نیست.

وی با اشاره به فوت پنج نفر در اوایل فراگیری بیماری کرونا و با توجه به این که اکثر پرسنل آسایشگاه‌ها و بسیاری از سالمندان به این ویروس شده بودند، گفت: خوشبختانه به دنبال واکسینه شدن همگی، در پیک اخیر کرونا شاهد اتفاقات ناگواری نبودیم.

زارع در پایان گفت: برنامه هایی برای اوقات فراغت سالمندان اعم از نقاشی، قرآن خوانی و برنامه های تفریحی در نظر گرفته شده بود اما با توجه به کرونا، برنامه‌ها محدود تر شده و تمام سعی خود را در این زمینه انجام داده‌ایم تا به بهترین وجه ممکن خدمت رسانی صورت بگیرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..